نحوه ی اتصال یو پی اس به ژنراتور:

یو پی اس ها با توجه به آنکه می توانند از دستگاه در برابر اختلالات برق شهری محافظت نمایند گزینه ی خوبی برای دستگاه منبع ذخیره ی برق خواهند بود. اما ژنراتورها قیمت کمتری داشته و مدت زمان ارائه ی پشتیبانی برق بیشتری نسبت به برق ارائه می دهد. از این رو برخی افراد ترجیح می دهند یو پی اس را به ژنراتور وصل کنند. اما هر ژنراتوری را نمیتوان به یو پی اس وصل کرد. در این بخش به نکات مهم هنگام وصل کردن یو پی اسUPS به ژنراتور می پردازیم:

چه نوع یو پی اس را می توان به ژنراتور وصل کرد؟

انواع یو پی اس در بازار موجود می باشد. یو پی اس ها به طور کلی به سه دسته ی یو پی اس UPS های لاین اینتر اکتیو،یو پی  اس های آنلاین و یو پی اس آفلاین تبدیل می شود. هر کدام از این یو پی اس ها دارای ویژگی ها و قابلیت های مختص را به خود را دارند. برای سنکرون شدن  یو پی اس با ژنراتور قبل از هرچیز باید بررسی های لازمه صورت گیرد.

استابلایزر های شرکت آذران الکترونیک الوند

هماهنگ بودن محدوده ی فرکانسی یو پی اس و ژنراتور:

مهمترین عامل برای بررسی امکان اتصال یو پی اس به ژنراتور محدوده فرکانسی سیستم یو پی اس و ژنراتور می باشد.در این مرحله باید به محدوده فرکانس دیزل ژنراتور با یو پی اس دقت کرد. دربدترین حالت تغییرات فرکانس درژنراتور به گونه ای است که یوپی اس نمی تواند با آن ستکرون شود چون یا فرکانس خارج از محدوده مجاز است و یا تغییرات بسیار سریع دارد در این صورت  یو پی اس نمی تواند با این تغییرات خود را هماهنگ نماید.
اگر تولید کننده ی ژنراتور  به اینکه دستگاه آنها در آینده احتمال دارد یک یو پی اس را تغذیه کند آن را طوری طراحی کنند که ژنراتور درتلرانس دقیقتر کار کند این هماهنگی ایجاد خواهد شد.
نکته ی دوم این است که  از یو پی اس هایی استفاده کنیم که بتواند تغییرات فرکانس در ژنراتور را قبول کند . در واقع باید از یو پی اس هایی استفاده گردد که قابلیت تحمل تغییرات فرکانسی در ژنراتور را داشته باشند. بهترین نوع یو پی اس برای سنکرون شدن با ژنراتور، یو پی اس های آنلاین هستند.

  تعمیر یو پی اس زینر

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!