محاسبه ی kva یو پی اس

نحوه ی محاسبه ی KVA یو پی اس

یکی از مهمترین نکات زمان خرید یو پی اس محاسبه KVA یو پی اس و آمپر باتری مورد نیاز کاربر برای دستگاه ها است. با مطالعه این مطلب قادر خواهید بود بهترین یو پی اس را برای دستگاه های و تجهیزات الکترونیکی خود انتخاب کنید.

KVA یو پی اس چیست؟

توان اسمی یا نامی یو پی اس که ان را با KVA یا “کیلو وات آمپر” نشان می دهند یعنی همان میزان توان درج شده در کاتالوگ یا مشخصات فنی یا در کارتن دستگاه. اما نوع دیگری از KVA یو پی اس وجود دارد که به آن توان واقعی یو پی اس می گویند. یعنی بیشترین توانی که یو پی اس بصورت واقعی به مصرف کننده ارائه می کند. که این میزان کمتر از KVA اسمی یا نامی یو پی اس است. در ادامه روش محاسبه توان واقعی یو پی اس آورده شده است تا بتوانید بهتر و با دقت بیشتری خرید کنید.

kva یو پی اس

تعمیرات تخصصی یو پی اس صنعتی و سه فاز

یو پی اس با چه توانی KVA بخریم؟

جهت انتخاب بهترین یو پی اس ابتدا باید دستگاه هایی که می خواهید به آن متصل کنید را مشخص سپس توان مجموع آن ها را محاسبه کنید. پس از آن یو پی اسی خریداری کنید که توان بالاتری دارد. برای درک بهتر این مطلب به مثال زیر توجه کنید

چنانچه  اداره ای دارای 6 دستگاه کامپیوتر باشد (توان هر کامپیوتر 250 وات می باشد) توان مجموع کامپیوترها را محاسبه می کنیم که برابر با 1500 وات می شود، بهتر است یو پی اسی انتخاب کنید که توان آن سی درصد بیشتر از مجموع توان دستگاه ها باشد که این عدد  برابر با 1950 وات خواهد شد، بنابراین با در نظر گرفتن ضریب توان (Power Factory) دستگاه یوپی اس و این که در بازار توان UPS با توان ظاهری آن و بر حسب KVA شناخته می شود، بهترین یو پی اس برای شما یو پی اس 3KVA خواهد بود. در ادامه روش محاسبه‌ی kva واقعی اورده شده است.

  شماتیک یو پی اس

فرمول محاسبه ی KVA واقعی:

Power Factor × توان نامی یا اسمی یو پی اس = توان واقعی یو پی اس (ولت آمپر) KVA

چنانچه ضریب توان یک دستگاه 0.9 باشد:

۰٫۹ × ۳۰۰۰ = ۲۷۰۰ (ولت آمپر) KVA

نتیجه می گیریم دستگاه با توان اسمی ۳۰۰۰ ولت آمپر یا ۳KVA قابلیت ارائه ۲۷۰۰ ولت آمپر ۲٫۷KVA می باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!