یو پی اس

تعمیر یو پی اس های سه فاز و صنعتی زیر نظر متخصصان شرکت آذران الکترونیک الوند

چرا یو پی اس روشن نمی شود؟

یکی از مشکلاتی که کاربران یو پی اس ممکن است با آن مواجه شوند این است که یو پی اس روشن نمی شود. در این بخش به علت روشن نشدن یو پی اس و روش حل آن می پردازیم.

علت:

1) باتری قطع شده است
2) input breaker خاموش است
3) هیچ قدرت ورودی وجود ندارد یا از کیفیت پایین برخوردار است

دلایل:

1) باتری قطع شده است

SC، SU و SUA Smart-UPS نیاز به یک باتری کاربردی برای اتصال به برق دارند. اگر باتری قطع شود، یا خراب و یا  به طور کامل تخلیه شود، UPS روشن نخواهد شد. SMX، SMT و SMC سری Smart-UPS این محدودیت را ندارند. در دستگاه های هوشمند UPS RT، باتری های داخلی باید متصل شوند و بتوانند از یک بار برای پشتیبانی از یو پی اس استفاده کنند. هر باتری در (10kva یا کمتر ) باید بیش از حدود 85 ولت و هر باتری در 120v Smart-UPS را اندازه گیری کند که بیشتر از تقریبا 42 ولت باشد. واحد Smart-UPS RT در حالی که در عملیات دور زدن شارژ نمی کند و باقیمانده یک واحد در دور باطری برای مدت زمان طولانی می تواند باعث کاهش میزان باتری ها در زیر این آستانه شود. هنگامی که باتری ها به زیر نقاط بیایند باید آن ها را تعویض کرد.

2) input breakers خاموش است

Smart-UPS بیش از 1500VA یک input breaker دارد که باید در موقعیت ON قرار داشته باشد تا عمل کند. معمولا روی پانل عقب، کنار سیم برق ورودی قرار دارد. اگر این input breaker خاموش باشد، UPSروشن نخواهد شد.

  شارژ باتری یو پی اس

3) هیچ قدرت ورودی وجود ندارد و یا کیفیت نامطلوب است

اگر برق ورودی خارج از پارامترهای عملیات آنلاین باشد، UPS روشن نخواهد شد. برای تعیین این که آیا مسئله با قدرت ورودی یا با خود یو پی اس حل می شود، شما می توانید “”Cold Start “” یو پی اس را انتخاب کنید. برای انجام cold start عملیات زیر را انجام دهید.
شروع سرد این است که UPS را بدون برق ورودی شروع کنید. این به شما کمک می کند ببینید که آیا  UPS به دلیل قدرت ورودی نامطلوب روشن نمی شود. این نیز یک تست خوب برای دیدن این است آیا باتری به خوبی کار می کند یا خیر.
1.یو پی اس را خاموش کنید و آن را از دیوار جدا کنید.
2. فشار دادن و نگه داشتن کلید خاموش در جلوی یو پی اس تا زمانی که یک بوق بلند بشنوید.
3. در طول بوق طولانی، دکمه TEST را فشار دهید. اگر شما بیش از حد صبر کنید و بوق متوقف شود، مجبورید دوباره آن را انجام دهید.
در این صورت یو پی اس بدون باتری روشن خواهد شد.

اگر نیاز به تعمیر باتری یو پی اس دارید کلیک کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!