تفاوت یو پی اس تک فاز و سه فاز چیست؟

یو پی اس ها در دو فرمت مختلف، تک فاز و سه فاز موجود می باشند. منابع برق اضطراری (UPS) برای محافظت از دستگاه ها، طیف وسیعی از ناهنجاری های قدرت و خرابی برق کنترل می کند. هر فرمت دارای مزایا و معایب خاص خود بوده و برای کاربرد خاص طراحی شده اند. در این بخش از  آذران یو پی اس به بررسی تفاوت یو پی اس سه فاز و تک فاز می پزدازیم.

یک مثال ساده برای نشان دادن یو پی اس، بررسی تیم پاروزنی است. تیم سه نفره توانایی بالاتری جهت مقابله با آب دارد. در حالی که یکی از افراد پاروی خود را از آب بیرون می آورد دیگری آن را بدرون آن می برد. تیم سه نفره می تواند مقدار مداوم انرژی را برای مقابله با آب فراهم کند.

یو پی اس تک فاز

سرویس و نگهداری یو پی اس زیر نظر شرکت آذران الکترونیک الوند.

یو پی اس تک فاز

تنها یک ولتاژ سینوسی، یک سیستم UPS تک فاز فقط دو سیم برای تکمیل مدار، یک هادی و یک خنثی دارد. هادی جریان الکتریکی را حمل می کند که به موجب آن جریان ولتاژ و جريان به صورت مقطعی، به طور متوسط ​​60 بار در هر ثانيه، تغيير می کند.
با یک منبع ورودی تک و یک منبع خروجی تنها به تجهیزات الکتریکی، یو پی اس تک فاز به عنوان 1: 1 نامیده می شود و می تواند توسط یک پین 3 اینچی 230 ولت متصل شود. سیستم های تک فاز برای  kVA پایینی دارند و برای کسب و کارهای کوچک و یا ادارات خانگی که نیاز به بارهای 20kVA دارند استفاده می شود.
نصب و راه اندازی یو پی اس های تک فاز آسانتر از سه فاز می باشد.

  تعمیر یو پی اس ترادیس
یو پی  اس سه فاز

برای کامپیوتر چه یو پی اس هایی مناسب است.

یو پی  اس سه فاز

با استفاده از سه سیگنال جداگانه، یک سیستم UPS سه فاز، ترکیبی از سه هادی (جریان متناوب)، هر یک از فاز و فاصله 120 درجه جدا از یکدیگر ساخته شده است. در نتیجه، قدرت هرگز به طور کامل به صفر نزول نمی کند، و بازده بالاتر را فراهم می کند.

یک سیستم سه فاز شامل حداقل چهار سیم است، سه نوع هادی و یک خنثی. در نتیجه، سیستم میتواند خروجی سه فاز (3: 3) یا یک خروجی تک فاز (3: 1) را پشتیبانی کند و میتواند ولتاژ تا 415V را ارائه کند

UPS های سه فاز، برای کسب و کارهای بزرگ با نیاز بالا kVA ، مراکز داده و تاسیسات صنعتی، می توانند مقادیر زیادی از قدرت را در فاصله ای وسیع یا منطقه ای توزیع کنند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!