تعمیرات برد الکترونیکی یو پی اس چگونه انجام می شود؟

همان طور که می دانید یو پی اس دستگاهی است که در برابر نوسانات احتمالی برق از دستگاه های شما محافظت می کند. از آنجایی که کار خود این دستگاه به تثبیت رساندن جریان برق است در برخی مواقع ممکن است قطع و وصلی های مکرر برق خود سبب آسیب رسیدن به یو پی اس شود از آنجایی که خرید این دستگاه قدری پر هزینه است کسی تمایل به خرید مجدد آن مگر در صورت سوختگی دستگاه ندارد. از همین رو باید به تعویض قطعات آسیب دیده پرداخت شود تا تعمیر آن سبب شود دستگاه عمر مصرفی طولانی تری را برای شما فراهم سازد. یکی از این قطعاتی که ممکن است با نوسانات برق دچار مشکل شود برد الکترونیکی یو پی اس است. از همین رو در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون این قطعه و نکاتی در مورد تعمیرات برد الکترونیکی یو پی اس با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. اگر از دستگاه یو پی اس برای مصارف خانگی، اداری و یا صنعتی خود استفاده می کنید در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تعمیرات تخصصی آن توسط افراد متخصص بیشتر از قبل آشنا کنیم.

تعمیر برد یو پی اس

چگونه یو پی اس های صنعتی را تعمیر کنیم

برد الکترونیکی یو پی اس چیست؟

برد الکترونیکی یو پی اس یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهند یو پی اس است به شمار می آید. از همین رو نگهداری، نصب و تعمیر آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تمامی دستگاه ها و تجهیزات برقی که در طی زندگی روزمره خود از آن استفاده می کنید دارای یک برد هوشمند است که کار اصلی دستگاه به عهده آن است. تلویزیون، کامپیوتر، تبلت و یا حتی گوشی های هوشمندی که در دست دارید از یک برد هوشمند بهره گرفته اند. در صورت آسیب رسیدن به آن عملاً کارایی خود را تا زمان تعمیر و بازسازی از دست می دهند. برای یو پی اس نیز می توانیم بگویم که برد یو پی اس به عنوان یک سیستم پشتیان در دستگاه قرار دارد و در صورت آسیب دیدن روند تثبیت برق دیگر ممکن نخواهد بود.

  یو پی اس کوچک
تعمیر برد یو پی اس-1

 تعمیر برد الکترونیکی یو پی اس

تعمیر برد یو پی اس یا آنالیز مدار های الکترونیک یو پی اس عموماً دنبال می شود. برای این مهم نقشه خوانی مدارها باید توسط متخصصین این امر به درستی دنبال شود. از آنجایی که آنالیز آن به دقت بسیار زیادی بستگی دارد باید بگویم تعمیر برد الکترونیکی یو پی اس اگر توسط یک فرد متخصص انجام نشود حتی ممکن است دستگاه شما دیگر قابل استفاده نباشد. زمانی یک دستگاه به درستی تعمیر می شود که بعد از استفاده در کوتاه مدت به تعمیر نیازی نداشته باشد. با توجه به پیچیده بودن و چند لایه بودن بردهای دستگاه های یو پی اس مدل های mgb و apc که از تکنولوژی پیشرفته ای برخوردار هستند باید شرکت های خدماتی از لوازم یدکی خوب و مناسب بهره بگیرند و به تعمیر و تعویض آن بپردازند. این را به یاد داشته باشید که نبود ups یا خرابی ups هر دو عاملی برای عدم پشتیبانی از دستگاه های شما است و در هر دو صورت به دستگاه شما با قطع و وصل برق آسیب وارد می شود.

تعمیر برد یو پی اس

نحوه تعمیر و عیب یابی یو پی اس فاراتل

نکاتی که در راستای تعمیرات برد الکترونیکی ups باید بدانید

  • عیب یابی درست و اصولی با شناخت دقیق دستگاه اولین امری است که باید توسط تعمیرکاران حرفه ای دنبال شود پس از کسانی که در این راه تجربه ای ندارند و ممکن است به دستگاه شما آسیب بزنند دوری کنید.
  • افراد با تجربه و متخصص در ابتدا مدارهای الکترونیکی ارزیابی می کنند و سپس به سراغ عملکرد IC اپتوکوپلر می روند.
  • وظیفه اپتوکوپلر در دستگاه محافظت در برابر ولتاژ اضافه و جریان برق است که اصلی ترین کار را برای تثبیت جریان برق انجام می‌دهد.
  • در صورتی که اپتوکوپلر با مشکل جدی روبرو شود منبع تغذیه با افت ولتاژ روبرو می شود و دستگاه شما شروع به چشمک زدن می کند.
  • حتماً باید تنظیمات و بررسی بردهای الکترونیک بر اساس استاندارهای مدون و مشخص دنبال شود تا دستگاه کارایی اول خود را به دست آورد.
  • اگر برد یو پی اس شما به درستی تعمیر نشود نه تنها دستگاه یو پی اس شما دچار مشکل و یا حتی سوختگی می شود که دستگاه های تغذیه کننده نیز با قطع برق احتمالی با مشکلی بزرگ روبرو می شوند و گاها ممکن است آن ها نیز بسوزند.
  • اگر در تعمیر گاه های غیر مجاز روند تعمیر بردهای الکترونیکی را دنبال کنید بدون تردید بعد از مدت زمان کوتاهی باید دست به جیب شوید و هزینه تعمیر آن را متحمل شوید.
  تعمیر یوپی اس آماک
تعمیر برد یو پی اس

نکاتی که پیرامون اجزای اصلی ups باید دانست

  • مدار الکتریکی و باتری از اصلی ترین اجزای یو پی اس به شمار می آید.
  • مدارهای الکتریکی دارای نقشه ای مشخص هستند که در صورت نیاز برد یو پی اس به آن نیاز است.
  • باتری های مرتبط با یو پی اس اگر آسیب ندیده باشد قابل شارژ و استفاده مجدد هستند.
  • اگر باتری دچار مشکل نشده باشد در قدم اول باید به سراغ بردهای الکترونیکی برای تعمیر برویم.
  • بردهای دیجیتالی قطعات بسیار زیادی دارند و بررسی دقیق آن ها لازم و ضروری است.
  • برخی از قطعات برد ممکن است سوخته باشد و برخی دیگر به دلیل ضربه ممکن است شکسته شده باشد.
  • متخصصین باید با مدارهای تغذیه پاورهای خطی و غیر خطی سوئیچینگ، روش عیب یابی مدارهای تغذیه، آشنایی با مدارهای تغذیه اینورتر، نقشه خوانی مدار الکترونیکی به خوبی آشنا باشند تا به عیب یابی برد الکتریکی شما بپردازند.

چگونه از یو پی اس سرویس و نگهداری کنیم.

کلام آخر پیرامون تعمیرات برد الکترونیکی یو پی اس

از آنجایی که برد یو پی اس یکی از تخصصی ترین قطعات این محصول به شمار می آید. نیاز است کارشناسان این حوزه روند تعمیر آن را دنبال کنند تا اگر به هر دلیلی اشکال دیگری در دستگاه وجود داشت به برد اصلی آسیبی وارد نشود. اگر می خواهید دستکاری های نابجا سبب خرابی دوچندان دستگاه شما نشود و عملاً استفاده از یو پی اس برای شما غیر ممکن نشود باید مراکز تخصصی در این راستا یاری بخواهید. تعمیر برد ups در مراکز با تجربه با آنالیز و واکاوی ups های تعداد بی شماری با تجربه و توامندی بالا برای شما باید انجام شود.

  نکات مهم اتصال یو پی اس به ژنراتور

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *