عمق دشارژ باتری (DOD) چیست؟

DOD، به درصد تخلیهٔ شارژ یک باتری گفته می‌شود که با کاهش آن تعداد سیکل شارژ باتری یا به‌طور کلی طول عمر باتری افزایش می‌یابد. اگر بگوییم یک باتری 100٪ است، به این معنی است که DOD  این باتری 0٪ است، اگر بگوییم باتری 30٪ انرژی خود را تحویل داده است، در اینجا انرژی 70٪ ذخیره شده است، ما می گوئیم DOD این باتری30٪ است و اگر باتری 100٪ خالی باشد، DOD این باتری 100٪ است. DOD همیشه می تواند به عنوان مقدار انرژی که باتری تحویل داده است تعریف شود. برای باتری های لیتیوم ما توصیه نمی کنیم که DOD باتری را به 100٪  کامل تخلیه کنیم، این کار عمر باتری را کوتاه می کند.

حالت شارژ (SOC) چیست؟

SOC، مکمل DOD است. هنگامی که یک باتری کاملا شارژ می شود می توانیم بگوییم SOC این باتری 100٪ است. SOC می تواند برای توصیف نحوه کاملا شارژ باتری اسیدی مورد استفاده قرار گیرد، زیرا باتری اسید سرب همیشه باید برای ذخیره سازی به طور کامل شارژ شود. باتری های نیکل و باتری های لیتیوم نیز SOC را برای توصیف ذخایر انرژی توصیف می کنند. در اینجا یک فرمول توصیف رابطه SOC و DOD است، یعنی “SOC = 100٪ – DOD”.

اگر نیاز به یو پی اس برای کامپیوتر دارید کلیک کنید.

(Amp-hour (AH چیست؟

(Amp-hour (Ah برای توصیف مقدار انرژی که باتری می تواند در خود ذخیره کند به کار می رود. حجم جریان ثابت (در آمپر) چندین بار با زمان (ساعت) و سپس(Amp-hour (Ah به عنوان ظرفیت باتری تعریف می شود. به عنوان مثال، اگر یک سلول LiFePO4 Bestgo-Power که به عنوان“10AH @ 3C discharge, 25°C” مشخص شده است، به این معنی است که در شرایط 25 درجه سانتیگراد، اگر تخلیه این باتری با جریان بیش از(30A (10AH, 3C باشد، این باتری می تواند انرژی 10AH، مانند جریان 30A برای 1/3 ساعت، یا جریان 5A برای 2 ساعت ارائه دهد.

  تعمیر یو پی اس دوربین مداربسته

حالت CV / CV چیست؟

حالت شارژ ولتاژ کنونی / ثابت (CC / CV) در یوپی اس  یک راه موثر برای شارژ باتری های لیتیوم است. هنگامی که یک باتری لیتیوم تقریبا خالی است، ما جریان مداوم برای شارژ آن را می گیریم. ما باید مطمئن شویم که جریان شارژ باید پایین تر از جریان حداکثر شارژ باشد که برای باتری قابل قبول است. باشارژ ثابت، ولتاژ باتری به آرامی بالا می رود.هنگامی که ولتاژ به حداکثر می رسد ولتاژ به حالت ثابت می رسد شارژر باعث می شود ولتاژ شارژ به عنوان “ولتاژ ثابت” ثابت شود و جریان شارژ را کاهش دهد. هنگامی که باتری کاملا شارژ می شود این حالت متوقف می شود.

 

مطالب مرتبط:

تعمیر یو پی اس

عمر باتری یو پی اس

طریقه ی سالم نگه داشتن باتری یو پی اس

کاهش میزان مصرف باتری یو پی اس در زمان های حیاتی

قیمت باتری یو پی اس

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!