UPS (برق اضطراری) چیست؟

یک دستگاه الکتریکی که منبع تغذیه و انرژی پشتیبانی را فراهم می کند، UPS های با کیفیت دارای قدرت سیگنال سینوسی هستند که بدون اختلال سیستم و تجهیزات را برای مدت دلخواه روشن نگه می دارند. یوپی اس به طور کلی از یک رکتیفایر / شارژر و یک اینورتر همراه با یک باتری تشکیل شده است که در صورت قطع برق و منبع تغذیه ی اصلی به عنوان منبع تغذیه ثانیویه استفاده می شود.

توپولوژی UPS چیست؟

انواع توپولوژي پرکابرد سطح حفاظتي پایه و معمولی را براي کامپيوتر و ساير دستگاههاي حساس فراهم مي کند. کاربرانی که نیازمند حداکثر قدرت برای دستگاه های خود نیستند، بدنبال گزینه هایی مانند دستگاه های  off-line یا line-interactive UPS می باشند.

یو پی اس آفلاین با دیگر یو پی اس ها اندکی متفاوت است و به این دلیل نام گذاری شده است که باتری یا اینورتر قدرت و برق را به دستگاه ها تحویل نمی دهند مگر آنکه دستگاه ها کاملا خاموش شده باشند. روشن شدن ابزارها پس از قطع برق  نیاز به انتقال سوئیچ به اینورتر دارد. اینورتر پس از مدت زمان کوتاهی برق را از طریق باتری به سیستم می رساند. زمان انتقال برق پس از فرمان به سوئیچ معمولا کمتر از نیم دقیقه است. زمان بارگیری برای اغلب سیستم های الکتریکی معمولا قابل قبول است. نام دیگر یو پی اسOff-line، یو پی اس stand-by است.اگر قصد خرید یو پی اس دارید این یو پی اس ها می تواند انتخاب مقرون به صرفه برای برنامه های کاربردی مستقل کوچک و غیر حساس، به عنوان مثال، رایانه های شخصی و لوازم جانبی باشد.

  تعمیر و عیب یابی یو پی اس فاراتل

فروش انواع یو پی اس های دست دوم 

در یو پی اس های لاین اینتراکتیو(Line-Interactive) دستگاه دارای مبدل دو طرفه می باشد که هم نقش اینورتر و هم نقش شارژر را دارد از مزایای برتر این یو پی اس شکل موج ولتاژ در حالت کارکرد باتری است که بصورت سینوسی می باشد. این یو پی اس ها قدرت بالایی در محافظت از دستگاه ها در برابر اختلالات شهری دارد. این یو پی اس ها قابلیت حفاظت از دستگاه در برابر  اختلالاتی چون ،قطع برق،افزایش یا کاهش طولانی مدت دامنه ولتاژ برق شهر، افزایش ولتاژهای با دامنه بالا مثل رعد و برق را دارا می باشند.

یو پی اس های On-Line  دارای یک اینورتر می باشد که همواره در خط است و همچنین دارای یک باتری است که در مدار  انرژی قرار دارد و از طریق مبدل به اینورتر متصل نمی شود. عملکرد دقیق اين توپولوژي، چندين مزيت ملموس را به وجود مي آورد، به ويژه براي بدستگاه های کاربردي مهم و ممتاز. این مزایا شامل:

  • عمر باتری عالی
  • قابلیت اطمینان عالی با کنترل های ساده و بدون سوئیچینگ
  • محدوده ولتاژ ورودی گسترده که عمر باتری را بهینه می کند و به طور بالقوه هزینه های باتری را تا 75٪ کاهش می دهد.

تمام توپولوژی های مهم off-line, line-interactive, on-line and hybrids اگر به درستی انتخاب شوند می توانند تا مدت ها برای شما کار کرده و نیاز مصرف کننده را تامین نماید. سوال متداول برای کاربران  این است که آیا توپولوژی داده شده برای یک برنامه کاربردی مناسب است یا خیر. یک یو پی اس On-line مناسب برای دستگاه های بسیار مهم یا برنامه هایی است که نیاز به دسترسی بالا دارند. هنگامی که قابلیت اطمینان الکتریکی بالا مورد نیاز باشد، انتخاب یو پی اس های دیگر نیاز شما رابرطرف نخواهد کرد.

  دستورالعمل نگهداری یو پی اس-قسمت اول

اگر به یو پی اس برای کامپیوتر نیاز دارید کلیک کنید.

زمان پشتیبان گیری چیست؟

مدت زمانی که UPS می تواند دستگاه ها را روشن نماید. این زمان به باتری و کارایی یو پی اس بستگی دارد. نسخه پشتیبان تهیه شده از پنج دقیقه تا چند ساعت است.

هارمونیک (جریان و ولتاژ) چیست؟

تمام جریان های متناوبی که بطور کاملا سینوسی نباشد، از یک از هارمونیک های شبیه جریان سینوسی ساخته شده است که علت تغییر شکل (اعوجاج) آن در مقایسه با موج سینوسی میزان کیفیت یو پی اس را نشان خواهد داد.

MTBF (زمان متوسط ​​خرابی دستگاه یوپی اس)

به طول عمر نرمال یک دستگاه یو پی اس قابل تعمیر گفته می شود. این مشخصه نشانه ای از قابلیت اطمینان دستگاه است.

MTTF (میانگین زمان خرابی یو پی اس) چیست؟

به میانگین طول عمر نرمال یک دستگاه غیر قابل تعمیر گفته می شود. این مشخصه  نشانه ای از قابلیت اطمینان دستگاه است.

MTTR (زمان متوسط ​​برای تعمیر یو پی اس) چیست؟

محاسبه زمان لازم برای تعمیر دستگاه می باشد. این مشخصه به شما می گوید پس از چه مدت دستگاه نیاز به تعمیر و سرویس دارد.

مطلب بیشتر

تعمیر یو پی اس
چه زمانی یو پی اس نیاز به تعمیر دارد
راهنمای خرید یو پی اس
یوپی اس کوچک
یو پی اس ارزان قیمت

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!