یو پی اس خانگی

راهنمای خرید یو پی اس خانگی این مهم را برای شما فراهم می آورد تا یک خرید با شناخت کافی را در پیش رو داشته باشید. از آنجایی که کسب و کارهای آنلاین خانگی این روزها بسیار زیاد شده است. قطع شدن جریان برق به لطف یو پی اس دیگر سبب از دست رفتن اطلاعات شما نمی شود زیرا بدون وقفه برق مورد نیاز برای دستگاه شما را از طریق باتری که در آن انرژی ذخیره شده است برای دستگاه شما تامین می کند. انواع سیتم های خانگی با برق تک فاز و سه فاز، سیتم های اداری کم مصرف و پر مصرف، دستگاه های صنعتی پر مصرف بر اساس نوع مصرف خود می توانند از یک یو پی اس کاربردی بهره بگیرند. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا پیرامون خرید یو پی اس خانگی مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم تا با این محصول کارآمد بیشتر از قبل آشنا شوید. با ما همراه باشید اگر می خواهید در عصر اطلاعات از محصولات مدرن و کارآمد جا نمانید.

یو پی اس خانگی

اگر نیاز به یو پی اس برای کامپیوتر دارید کلیک کنید.

یو پی اس چیست؟

یو پی اس دستگاه الکتریکی است که زمان قطع شدن برق از طریق منبعی که دارد برق ورودی مورد نیاز برای دستگاه را تامین می کند. این واژه مخفف عبارت Uninterruptible power supply، به معناي منبع تغذيه بدون وقفه است. در واقع می توانیم بگویم وظیفه اصلی این دستگاه تامین برق مصرفی بدون وقفه است. از طریق این سیتم برق شهر به دستگاه مصرف کننده وارد می شود و به تثبیت و تنظیم آن می پردازد. این امر سبب می شود تا نویز و اختلالات شبکه به تجهیزات حساس آسیبی وارد نکند. انرژی مورد نیاز یو پی اس از طریق انرژی ذخیره شده در باتری ها تامین می شود. در حقیقت استفاده از یک انرژی پشتیبان مانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه (UPS) این امر را فراهم می کند تا از سیتم های الکترونیکی خود مراقبت کنید و جریان برق متعادلی را برای آن ها فراهم سازید. این را به یاد داشته باشید که قیمت یو پی اس در برابر وسایل الکترونیکی که این روزها از آن ها بهره می گیرید بسیار مقرون به صرفه است؛ زیرا این دستگاه کوچک این مهم را برای شما فراهم می آورد که از سوختگی و آسیب دیدگی قطعات وسایل پر مصرف روزانه خود جلوگیری کنید.

  نکات ایمنی کابینت باتری

راهنمای خرید یو پی اس خانگی آفلاین

یو پی اس خانگی

از یو پی اس آفلاین برای مصارف اداری و خانگی بهره گرفته می شود. به عنوان مثال شما اگر مشغول کار با کامپیوتر شخصی خود باشید و اطلاعاتتان ذخیره نشده باشد و برق به طور ناگهانی قطع شود. در یو پی اس های آفلاین به هنگام سوئیچ شدن به باتری وقفه ای در حدود 2 الی 25 میلی ثانیه در تامین برق وجود دارد؛ که این وجود یو پی اس مانع از ریست شدن و خاموش شدن کامپیوتر شما می شود. یو پی اس های آفلاین دارای باتری داخلی هستند و مدت زمان برق دهی تا حدود 20 دقیقه را فراهم می سازند. یو پی اس های خانگی در نوع خود یکی از پر مصرف ترین محصولات و در عین حال ارزان قیمت ترین نوع یو پی اس به شمار می رود

 نحوه عملکرد یو پی اس خانگی آفلاین

در یو پی اس های آفلاین در حالت عادی، جریان برق از مسیر خروجی عبور می کند و اگر جریان ورودی برق قطع شود یا ولتاژ آن از محدوده قابل قبول خارج شود، مسیر اینورتر و باتری جایگزین آن می شود و دستگاه برق مورد نیاز را از طریق باتری یو پی اس تامین می کند. در طی عملکرد عادی دستگاه، هر اختلالی که در محدوده ولتاژ قابل قبول باشد به مصرف کننده نیز منتقل می شود. اگر چه در بسیاری از مدل های یو پی اس آفلاین تا حدودی از افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ با استفاده از فیلتر های RF جلوگیری می شود.

اگر نیاز به تعمیرات یو پی اس دارید کلیک کنید.

مصارف یو پی اس های آفلاین

  • کامپیوتر های شخصی در منازل و شرکت ها
  • برق اضطراری روشنایی در ساختمان ها و ادارات
  • برق اضطراری برای تجهیزات صوتی و تصویری در سالن های اجتماعات و هتل ها
  • دوربین های مداربسته
  • دستگاه های کارتخوان
  • برق اضطراری مودم و تجهیزات شبکه خانگی
  • برق اضطراری برای سالن های زیبایی و پوست و مو
  • مانیتور و تلویزیون های هوشمند
یو پی اس خانگی

راهنمای خرید یو پی اس خانگی

برای خرید یو پی اس باید نکات بسیار مهمی را مد نظر قرار دهید تا محصول خریداری شده کارآمدی لازم را برای شما فراهم سازد. پارامترهای که در این راستا باید مورد توجه باشد به شرح زیر است.

توان مورد نیاز و توان مصرفی

در قدم اول شما باید توان مصرفی دستگاه های که قرار است به یو پی اس وصل شود را محاسبه کنید. برای این منظور ابتدا توان مصرفی هر یک از دستگاه ها را به صورت جداگانه باید محاسبه کنید و سپس آن ها را به صورت کلی با یک دیگر جمع کنید. توان مصرفی هر دستگاه به صورت وات عنوان می شود و از حاصل ضرب آن با ولتاژ دستگاه می توانید به توان مصرفی هر دستگاه دسترسی پیدا کنید. اگر یو پی اسی که انتخاب می کنید توان مصرفی هم اندازه دستگاه های شما داشته باشد طول عمر باتری یو پی اس شما تضمین می شود.

  هزینه تعمیر یو پی اس UPS چقدر است؟

 تنظیم پارامترها

یکی از کارهای که با استفاده از یو پی اس می توانید به آن دسترسی پیدا کنید عملکردی متناسب با نیاز شما است. این امر نیاز به دسترسی به تنظیمات دستگاه دارد. در بسیاری از برندها این کار به صورت کارخانه ای و بدون هیچ عملکرد اضافه ای توسط شما به انجام می رسد. تنها در برخی از نمونه است که شما می توانید به عنوان مثال جریان شارژ دستگاه را تنظیم کنید و آن را در محدود مشخصی قرار دهید.

یو پی اس خانگی

برای کسب اطلاعات پیرامون یو پی اس دست دوم کلیک کنید.

میزان زمان پشتیبانی

یکی از اصلی ترین قطعات یک یو پی اس باتری آن است؛ زیرا در زمان قطعی برق عملکرد یو پی اس توسط باتری آن دنبال می شود. پس بسیار مهم است که شما بدانید این باتری تا چند ساعت دستگاه های شما را پشتیبانی می کند. برای این منظور باید گزینه اول را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. با مشخص کردن توان مصرفی دستگاه به راحتی می توانید به زمان پشتیبانی آن بر اساس نیاز خود دسترسی پیدا کنید. برای اینکه به یک یو پی اس ایده ال دست پیدا کنید باید بر اساس نیازی که دارید دست به خرید بزنید. این را به یاد داشته باشید که اگر محاسبه توان مصرفی بر فرض یک کامپیوتر را محاسبه نکرده باشید و یو پی اس را خریداری کنید. به هیچ عنوان به میزان مصرف شما این حجم کم آسیبی وارد نمی کند.

قابلیت باتری داخلی و خارجی

برای اینکه توان های بالا با حجم باتری زیاد مورد استفاده قرار گیرد عموماً از باتری های خارجی استفاده می شود؛ اما برای یو پی اس های خانگی علاوه بر کارایی به زیبایی آن نیز اهمیت داده می شود. به همین منظور باتری های آن به صورت داخلی تعبیه می شود. این امر در کنار کارایی و زیبایی سبب می شود تا از نظر حجمی دستگاه شما فضای کمتری را به خود اختصاص بدهد. به همین منظور با تعبیه کردن آن در دستگاه به این مهم دست پیدا می کنید. حال آنکه برای دستگاه های پر مصرف باتری به صورت خارجی در کابینت های مخصوص باتری جایگذاری می شود تا از دسترس افراد خارج شود. برای مصارف خانگی و اداری کم مصرف بهترین نوع یو پی اس محصولی است که باتری آن به صورت داخلی است و فضای زیادی را از شما اشغال نمی کند.

  تعمیر و عیب یابی یو پی اس فاراتل

خدمات و پشتیبانی محصول

به این مهم که محصول شما تضمین شده باشد و از ضمانت نامه ای معتبر بهره گرفته باشد در زمان خرید باید بسیار توجه کنید. به این دلیل که هر وسیله مصرفی برقی در طی گذر زمان دچار مشکل می شود. از آنجایی که خرید یو پی اس به این دلیل دنبال می شود که وسایل برقی دیگر ما دچار آسیب دیدگی نشود و ما را متحمل هزینه ای نکند. پس نیاز است از ضمانت نامه های معتبر محصولاتی که در داخل کشور تولید آن دنبال می شود بهره بگیریم تا دو بار دست به جیب نشویم.

یو پی اس خانگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس و نگهداری یو پی اس کلیک کنید.

کلام آخر پیرامون راهنمای خرید یو پی اس خانگی

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید یو پی اس های خانگی یکی از پر مصرف ترین محصولات و در نوع خود ارزان ترین نمونه ها به شمار می آیند. شاید در گذشته قیمت تمام شده یو پی اس برای مصرف کننده زیاد بوده باشد اما این روزها به دلیل اهمیت داده ها و اطلاعات در سیستم های خانگی به دلیل تغیر سبک زندگی و کسب و کارهای آنلاین دیگر این محصول شبیه گذشته قیمت تمام شده بالایی را به خود اختصاص نمی دهد. از همین رو به راحتی می توانید برای مصارف خانگی و اداری کم مصرف از یو پی اس های مقرون به صرفه خانگی بهره بگیرید. امید است مطالب پیش رو پیرامون راهنمای خرید یو پی اس خانگی مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این پس ایده ال ترین ها در پیش روی شما عزیزان باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *