دلیل خاموش شدن یو پی اس

خاموش شدن یو پی اس علت های مختلفی دارد که ما چند مورد از این خرابی ها را برای شما توضیح می دهیم. مهمترین علتی که می توان برای خاموش شدن یو پی اس نام برد فرسودگی بردهای یو پی اس می باشد که به دلیل چند سال کارکردن به وجود آمده است.

یکی ز مشکلاتی که یو پی اس ها به ان دچار می شوند آین است ناگهان خاموش می شوند و دستگاه های متصل به آن نیز خاموش می گردد. این خاموشی ناگهانی همیشه به معنای خرابی یو پی اس نیست و نیازی نیست شما به محض خاموش شدن یو پی اس تصور کنید که نیاز به تعمیر یو پی اس دارید. خودتان در بسیاری از مواقع می توانید مشکل خاموش شدن دستگاه یو پی اس را برطرف کنید.

باتری یو پی اس را برای مدت طولانی بدون شارژ باقی نگذارید:

این مهم است که باتری یو پی اس شما بالااستفاده در انبار باقی نماند عمل دشارژ آن سر وقت برای احیای دوباره ی باتری انجام شود. اگر برای مدت طولانی از UPS خود استفاده نکنید باتری فرسوده شده و در هنگام استفاده ی دوباره ی سبب خاموش شدن دستگاه یو پی اس می گردد. برای جلوگیری از این امر باتری یو پی اس را طی دوره های سه ماه به مدت 5 ساعت شارژ نمایید. این خاصیت و ذات باتری های UPS می باشد.

بهترین خدمات تعمیر یو پی اس ایرانی

روشن شدن تجهیزات غیر ضروری:

اگر اتصالات به درستی به یو پی اس متصل نشوند یو پی اس دستگاه های غیرضروری را روشن نگه داشته و آن هایی را شما به آن احتیاج بیشتری دارید خاموش می کند. برای برطرف کردن مشکل خاموش ماندن دستگاه ها دستگاه های مهمتر مستقیما به یو پی اس وصل شوند و الباقی را به رسانه ی های افزایشی متصل کنید یا اگر ظرفیت یو پی اس فراتر می روند آن  را متصل نکنید.

  استفاده باتری ماشین بجای باتری یو پی اس؟

خاموش شدن یو پی اس هنگام جداشدن از منبع اصلی:

اگر این مشکل برای UPS شما اتفاق افتاد در اولین مرحله ظرفیت یو پی اس را بررسی کنید و دستگاه ها را مطابق با ظرفیت یو پی اس به آن متصل کنید. به احتمال زیاد به دلیل فرسودگی باتری یو پی اس، این دستگاه دیگر مانند قبل ظرفیت پشتیبانی از تعداد زیادی دستگاه را نخواهد داشت. برا این کار دستگاه غیر ضروری را از یو پی اس جدا کرده و دوباره آن را روشن کنید.

ممکن است باتری یوپی اس خراب شده باشد:

کارکرد باتری یو پی اس شما بستگی به طول عمر و میزان استفاده ی شما از باتری یو پی اس دارد. دستگاه های مخصوص برای تست باتری یو پی اس وجود دارد که میزان ولتاژ خروجی باتری را نشان می دهند. اما اگر برای مدت دوسال یا بیشتر است که از یو پی اس خود استفاده می کنید بهتر است باتری آن را تعویض کنید. اما قبل از انجام این کار حتما آن را تست کنید.

در صورتی که موارد بالا را رعایت کردید اما همچنان مشکل یو پی اس شما پابرجا ماند می توانید با تعمیرکاران یو پی اس آذران یو پی اس تماس بگیرید تا در کمترین زمان مشکل یو پی اس شما را پیدا کنند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!