با توجه به اینکه چه نوع یو پی اس برای نصب انواع تجهیزات مناسب است . کارشناس رابرت مکفرلین در مورد تفاوت ها، مزایا و معایب سیستم های ماژولار در مقابل سیستم های UPS متمرکز مقاله ی زیر را منتشر کرده است.

مرکز داده های سیستم های یوپی اس برای مدت های طولانی از یک نوع طراحی دوگانه استفاده می کنند، با استفاده از جریان متناوب (AC)، آن را به جریان مستقیم (DC) تغییر می دهد، که باتری را شارژ می کند و سپس دوباره آن را به AC تبدیل می کند. این سیستم های ups از “ماژول های” نسبتا بزرگ برای ایجاد سیستم های با ظرفیت بالا استفاده می کنند و یا برای بارگیری “N + 1” استفاده می کنند. برای مثال، سه نوع UPS های 500 kVA می توانند حداکثر 1000 کیلو وات را ارائه دهند، بنابراین اگر هر یک از واحد ها نتواند یا برای سرویس خاتمه می یابد، ظرفیت طراحی کامل هنوز در دسترس است.

در سال های اخیر، روند استفاده از ماژول های بسیار کوچک (10 kVA تا 50 kVA) برای ساخت سیستم های UPS بزرگ تر استفاده شده است. همانند هر چیزی در مهندسی، مزایا و معایبی وجود دارد. مزایای اصلی برای رویکرد ماژولار  عبارت است از توانایی رشد ظرفیت در صورت نیاز (فرض بر اندازه گیری اولیه) و کاهش هزینه نگهداری. ماژول ها قابل تعویض هستند و می توانند به وسیله کاربر برای مبادله یا تعمیر به کارخانه بازگردنند.

آخرین مزیت بالقوه برای سیستم های ماژولار کارایی است. یک سیستم UPS با بیشترین کارآیی زمانی که نزدیک به حداکثر ظرفیت خود می رسد کارایی بالایی دارد همانطور که بار افت می کند، کارایی نیز افت می کند.

  آموزش نصب یو پی اس

اگر نیاز به یو پی اس دست دوم دارید کلیک کنید.

یو پی اس ماژولار

اطمینان از عدم دسترسی به تعادل بار در یک محیط مجازی:

 

معایب سیستم های ماژولار ، مشروط هستند و به چندین عامل بستگی دارند. سیستم های کوچکتر ماژولار (تا حدود 120 کیلو وات) تمایل دارند که به صورت کابینت های اضافی نصب شوند. این به معنای فضای اضافه و وزن بیشتر است. با توجه به اینکه تعداد ردیف های کابینه چگونه مجهز شده و چگونه مدارهای توزیع آنها سیم کشی می شوند، ممکن است متفاوت باشد. این می تواند تا حدودی با جابجایی ماژول های UPS به جایی که مورد نیاز هستند، فرض شود که اندازه قاب مناسب است.

همچنین، باتری های استفاده شده در داخل مرکز داده باید اسید سرب تنظیم شده  (VRLA) باشد. این نوع باتری در اکثر موارد در یو پی اس استفاده می شود، اما خطرات خطای خاص و محدودیت های طول عمر افزایش می یابد. اگر شما در حال استفاده از یک مرکز داده بزرگ هستید و ترجیح میدهید باتری های سرب با هسته سربی (با وجود هزینه اولیه، ساخت و سازه و شرایط تعمیر و نگهداری) را در میان ردیف های کابینت خود قرار دهید، احتمالا عملی نخواهد بود.

این به این دلیل است که راه اندازی DC هر فاصله نیاز به سیم کشی بزرگ مس دارد که هزینه ها را افزایش می دهد و همچنین فضای کم نیز از دیگر دلایل می باشد.  با این حال، شما می توانید سیستم های بزرگ و مرکزی را به صورت ماژولار نصب کنید، و این کار را با استفاده از هر نوع باتری ترجیح می دهید انجام دهید.

  تعمیر یو پی اس - خاموش کردن صدای هشدار یو پی اس

هر دو نوع UPS را می توان در مناطق مختلف مرکز داده مخلوط کرد. بعضی از مردم از UPS های سنتی به عنوان منبع اصلی خود استفاده می کنند، اما از سیستم های کوچکتر و  ماژولار به عنوان منبع دوم برای سخت افزار خود استفاده می کنند.

راهنمای خرید یو پی اس خانگی

یو پی اس ماژولار

درباره نویسنده: رابرت مکفرلین پیشگام در زمینه طراحی کابل کشی ساختمان است. از او خواسته شده است در سمینارهای بی شماری درباره زیر ساخت های ارتباطات الکترونیکی، فن آوری های در حال رشد و الزامات طراحی مرکز تجارت و مرکز داده صحبت کند. آقای McFarlane به مدت دوازده سال به عنوان رئیس، یک شرکت متخصص در طرح هایی برای زمین های تجاری مالی و مراکز داده ، خدمت کرده است.

مطالب مرتبط:

تعمیر یو پی اس

راهنمای خرید یو پی اس

یوپی اس کوچک

مقایسه و معرفی انواع دستگاه های یو پی اس

12 سوال مهم در مورد انتخاب سیستم های UPS برای برنامه های شبکه / سرور

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!