یکی از سوالاتی که کاربران یو پی اس برایشان به وجود می آید این است که تفاوت های باتری یو پی اس با باتری ماشین چیست؟ آیا می توان از باتری ماشین به جای باطری یو پی اس استفاده کرد؟ شباهت ها و تفاوت های بین باتری یو پی اس و باطری ماشین چیست؟ باتری ماشین برای یو پی اس ها قابل استفاده هستند؟ آیا می توان از باتری ماشین در دستگاه یو پی اس استفاده کرد؟
در این قسمت با بررسی شباهت ها و تفاوت های میان باطری یوپی اس و باتری ماشین به بررسی مشکلاتی که استفاده از باتری ماشین به جای باتری یو پی اس منجر می شود می پردازیم.

استفاده از باتری ماشین به جای یو پی اس:

از جمله اجزای مهم و اساسی که در یو پی اس ها قرار دارد باطری آن می باشد که در صورت خراب شد عملکرد یو پی اس دچار اختلال خواهد شد. این باتری ها با ذخیره ی انرژی، هنگام قطع برق انرژی مورد نظر را برای روشن ماندن دستگاه ها تامین کرده و در شرایط ضروری از خراب شدن دستگاه در اثر اختلالات برق شهری جلوگیری می کند.
در برخی مواقع این باتری کارایی خود را از دست می دهد و کاربران را به فکر تعویض باتری فرسوده ی یو پی اس می اندازد. حال سوالی که در این میان ذهن کاربران را مشغول می کند این است که آیا می توان به جای استفاده از باتری یو پی اس از باتری های ماشین در این دستگاه ها استفاده کرد؟
شباهت ظاهری باتری های یو پی اس به باتری های ماشین کاربران را به شاتبه می اندازد. یکی از دلایلی که کاربران را ناچار به استفاده از باتری ماشین به جای باتری یو پی اس می اندازد قیمت بالای باتری های یو پی اس در مقابل قیمت باتری ماشین است. اما توجه به این که باتری های یو پی اس و باتری های ماشین با یکدیگر تفاوت هایی نیز دارند باید مد نظر کاربران قرار گیرد. استفاده از این دو باتری به جای یکدیگر عملکرد یو پی اس را با مشکلاتی جدی مواجه خواهد کرد که درادامه به آن می پردازیم.

  تعمیر یوپی اس آماک

باطری های یو پی اس:

قسمت اعظم باتری های یو پی اس از سرب ساخته شده اند و به این علت است که قیمت باتری یو پی اس دائم در نوسان می باشد بخاطر اینکه قیمت سرب جهانی بوده و با تغییرات قیمت جهانی سرب، قیمت باتری ups نیز تغییر پیدا میکند. این باتری ها هیچ راهی برای نشتی اسید و هیدروژن باقی نگذاشته اند و با فیبر یا نمد تحت محافظت قرار گرفته اند.

باتری ماشین:

باتریهایی که در ماشین مورد استفاده قرار می گیرد باتری سربی –اسیدی با ولتاژ ۱۲ می باشد. نام دیگر این باتری ها، باتری معلق در مایع می باشد. عملکرد باتری به این صورت است که نیروی الکتریسیته با استفاده ازواکنش اسیدسولفوریک بر روی صفحات سربی که درمایع معلق است تولید می شود.

شباهت ها و تفاوت باتری های یو پی اس با باتری ماشین:

از جمله شباهت های میان باتری یو پی اس و باتری ماشین، آمپراژ و ولتاژ آن می باشد. اما تفاوت زیادی در ساختار، تکنولوژی ساخت و کاربرد این دو باتری موجود می باشد. از دیگر تفاوت های بین باتری پو پی اس و باتری ماشین می توان به نحوه ی جریان شارژ اشاره کرد. نحوه ی شارژ باتری ماشین به این صورت است که در حین کار کردن شارژ می شود و اگر مورد استفاده قرار نگیرد ذخیره ی برق آن رو به زوال می رود.
جریان شارژ باتری ups با باطری ماشین متفاوت می باشد و این عامل نیز دلیلی برای خرابی باطری می باشد.

مشکلاتی که استفاده از باتری های یو پی اس به جای باتری ماشین به وجود می آورد:

استفاده از باتری یو پی اس به جای باتری ماشین مشکلات جدی را به وجود خواهد آورد که آسیب های آن می تواند جبران ناپذیر باشد. یکی از این مشکلات گرم شدن زیاد باتری ماشین و در نهایت منفجر شدن آن می باشد. از جمله دلایل منفجر شدن این باتری نشت گاز هیدروژن قابل اشتعال از باتری ماشین است.
اسید باتری موجود در باتری ماشین هیچ محافظی ندارد و هنگامی که در دستگاه یو پی اس نصب می شود، به بیرون نشت می کند.

  محاسبه زمان برق دهی یو پی اس (بک آپ)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!