یو پی اس ها دستگاه های حساسی هستند. حساس از این جهت که در صورت بروز کوچکترین ایراد یا مشکلی خیلی زود از کار افتاده و دستگاه ها و تجهیزات شما را پشتیبانی نمی کنند. در بسیاری از موارد یو پی اس ها مشکل پیچیده ای نداشته و نیاز به تعمیرات جدی ندارند. از این رو شما می توانید دست به کار شده و خودتان یو پی اس را عیب یابی کنید. پایه و اساس تعمیر یو پی اس عیب یابی قطعه می باشد. ما در قسمت به بررسی عیب های یو پی اس، نحوه ی عیب یابی یو پی اس و روش تعمیر آن خواهیم پرداخت.

عیب یابی یو پی اسراهنمای سریع:

تعمیر و سرویس یو پی اس تماس بگیرید: ۸۸۸۱۰۴۳۱-۰۲۱

 

1- یو پی اس روشن نمی شود یا خروجی ندارد:

  • دلیل احتمالی1: دستگاه به خوبی روشن نشده است. راه حل: یکبار کلیدON را فشار دهید تا UPS روشن شود. لطفا توجه داشته باشید که حتی اگر UPS خاموش باشد، صفحه LCD ممکن است روشن باشد.
  • دلیل احتمالی2: یو پی اس به برق و منبع متصل نیست. راه حل: اطمینان حاصل کنید که کابل برق به طور ایمن به دستگاه و منبع برق مورد استفاده متصل شده است.
  • دلیل احتمالی3: جریان برق متوقف شده است. راه حل: بار وارده به UPS کاهش دهید، تجهیزات غیرضروری را قطع کنید و مدار قطع شده را دوباره متصل کنید.
  • دلیل احتمالی4: ولتاژ خیلی پایین یا کاملا قطع شده است. راه حل: با وصل کردن یک لامپ ، منبع تغذیه یو پی اس را بررسی کنید. اگر نور بسیار کم است، ولتاژ برق را بررسی کنید.
  • دلیل احتمالی5: دو شاخه اتصال باتری به درستی وصل نشده است. راه حل: اطمینان حاصل کنید که تمام اتصالات باتری محکم هستند. چنانچه رابط متصل به باتری خراب شده باشد این مشکل به وجود می آید. به این مطلب مراجعه کنید.
  • دلیل احتمالی6: یک خطای داخلی UPS  وجود دارد. راه حل: در صورتی که هیچ یک از نشانه های بالا را مشاهده نکردید سعی نکنید از UPS استفاده کنید. یو پی اس را جدا کنید و بلافاصله آن را تعمیر کنید. اجزا یو پی اس را بهتر بشناسید. چنانچه از این چک لیست پیروی کنید هیچگاه به تعمیر یو پی اس نیاز نخواهید داشت.
  معرفی یو پی اس ارترونیک artronic

2- یو پی اس از باتری استفاده می کند در حالی که به برق متصل است:

  • دلیل احتمالی1: جریان برق متوقف شده است. راه حل:  بار وارده به UPS کاهش دهید، تجهیزات غیرضروری را قطع کنید و مدارقطع شده را دوباره متصل کنید. چنانچه تمام دستگاه ها ضروری هستند می توانید از یک باتری اکسترنال اضافه کنید.
  • دلیل احتمالی2:  ولتاژ خط ورودی بسیار بالا، بسیار کم و یا منحرف شده است. راه حل:  یو پی اس را به یک خروجی متفاوت در یک مدار دیگر انتقال دهید. ولتاژ ورودی را با دستگاه ولتاژ برق آزمایش کنید. اگر برای تجهیزات متصل شده قابل قبول باشد، حساسیت یو پی اس را کاهش می دهد.

3- صدای بیب بیب از یو پی اس به گوش می رسد:

  • دلیل احتمالی1: یو پی اس کار خود را مثل همیشه انجام می دهد. راه حل:  UPS از تجهیزات متصل حفاظت می کند. یو پی اس به دلایل مختلفی صدای بیب از آن به گوش می رسد. هر کدام از این صداها معنا و مفهوم بخصوص دارند که نمی توانسیتم در این مطلب به آن بپردازیم. به بخش معنا و مفهوم آلارم ها در یو پی اس مراجعه کنید.

4- UPS زمان پشتیبان مورد انتظار را ارائه نمی دهد:

  • دلیل احتمالی1: باتری UPS به علت قطع برق اخیر بدرستی شارژ نشده است  یا به پایان عمر مفید آن نزدیک شده است. راه حل: باطری را شارژکنید. باتری ها پس از خاموش شدن های طولانی نیاز به شارژ دارند و اغلب هنگامی که در در دمای بالا قرار می گیرند، سریع تر خالی می شوند. اگر باتری در پایان عمر مفید خود باشد، حتی اگر نشانگر تعویض باتری روشن نشده باشد، باتری را تعویض کنید. شما می توانید برای افزایش عمر باتری یو پی اس آن را کالیبره کنید.
  • دلیل احتمالی2:  بار اضافی به یو پی اس متصل شده است. راه حل: نمایش بار UPS را بررسی کنید. تجهیزات غیر ضروری مانند پرینتر را جدا کنید.
  نویز های موجود در برق شهر

5- LED خطا روشن می شود:

  • دلیل احتمالی: یک خطای داخلی UPS  وجود دارد. راه حل: برای کمک بیشتر با تعمیرکار یو پی اس تماس بگیرید. توجه داشته باشید که حتما پیام خطا  روی صفحه نمایش LCD نشان داده شده باشد.مطلبی که میتواند برای شما مفید باشد.

6- تمام LED ها روشن هستند و UPS به یک منبع برق متصل می شود:

  • دلیل احتمالی: یو پی اس خاموش شده است و باتری به علت یک وقفه طولانی تخلیه شده است. راه حل: هنگامی که برق بازیابی می شود و باتری شارژ کافی را به دست می آورد، UPS به حالت عادی بازگردانده می شود.

 

تعمیر و سرویس یو پی اس تماس بگیرید: ۸۸۸۱۰۴۳۱-۰۲۱

 

7- مشکل: چراغ تعویض باتری  روشن است:

  • دلیل احتمالی1:  باتری شارژ ضعیفی دارد. راه حل: اجازه دهید تا باتری به مدت حداقل چهار ساعت شارژ شود. سپس یک تست  انجام دهید. اگر پس از شارژ نیز غیر قابل استفاده و ضعیف بود، باتری را تعویض کنید. آموزش تعویض باتری یو پی را در این مطلب مشاهده کنید.
  • دلیل احتمالی2: باتری به درستی وصل نشده است. راه حل:  اطمینان حاصل کنید که رابط های اتصال باتری به طور محکم وصل شده اند.

عیب یابی یو پی اس-1

قبل از اینکه به عیب یابی  یو پی اس بپردازید لازم به ذکر است که هیچ مطلب جادویی وجود ندارد که بتوان با استفاده از آن عیب یابی کرد و به حل مشکل یو پی اس پرداخت . به صورت ساده عیب یابی یو پی اس فرآیندی است که با استفاده از آن می توان فهمید که همه قطعات یو پی اس چگونه کار می کنند و در چه وضعی هستند.

  تعمیر یو پی اس APC

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!