طریقه ی خنک کردن یو پی اس

یو پی اس از جمله دستگاه هایی است که طول عمر آن به محلی که نصب می کنید و شرایطی که از آن نگهدار میکنید ارتباط زیادی دارد. برخی از افراد که یو پی اس های خود را جهت خدمات تعمیر یو پی اس به شرکت می آورند به خوبی از یو پی اس خود مراقبت نکرده و آن ها را در محل های گرم قرار داده اند. در این بخش از آذران یو پی اس به بررسی روش هایی برای خنک نگه داشتن یو پی اس می پردازیم تا بتوانید یو پی اس هایی با طول عمر بیشتر داشته باشید.
برخی از خنک کننده های یو پی اس در بازار موجود می باشند که مخصوص نصب در اتاق یو پی اس می باشند. این خنک کننده های دمای اتاق را در درجات مطلبو نگه داشتن و از آسب رسیدن به یو پی اس در اثر حرارت جلوگیری می کند.
در ادامه نکاتی برای خنک نگه داشتن یو پی اس های خانگی یا اداری را بررسی میکنیم.

اجازه بدهید هوا درون یو پی اس جریان یابد

راحت ترین کاری که میتوان برای خنک کردن سیستم انجام داد حذف موانعی که جریان هوای کیس را متوقف کرده اند می باشد. بیشتر هوای گرم از قسمت پشت یو پی اس خارج می شود. هر گوشه از یو پی اس باید حداقل 5 تا 8 سانتیمتر فضای خالی داشته باشد و هیچ مانع و مسدودی باشد.

درب محفظه ی یو پی اس را ببنید

شایع است اگر کیس باز باشد بهتر خنک می شود. اما وقتی درب محفظه یو پی اس باز باشد گرد و خاک هوای اتاق هم وارد فن ها شده و زودتر آنها را از کار می اندازد. وقتی لابلای پره های فن گرد و خاک باشد سرعت گردش کاهش می دهد.

  محاسبه ی kva یو پی اس

نکاتی درباره ی خرید یو پی اس دست دوم

تمیز کردن یو پی اس

بهتر است فن یو پی اس را مرتب تمیز کنید تا سرعت آن کند نشود. البته این کار توسط افراد متخصص هنگام بازید و چک کردن یو پی اس نیز انجام می گیرد.

محل مناسبی برای یو پی اس انتخاب کنید

اگر محلی که یو پی اس را در آنجا قرار داده اید بیش از حد گرم یا آلوده است محل آن را تعویض کنید. ممکن است در همان اتاق جایی خنک تر یا تمیزتر برای نگهداری وجود داشته باشد اما زمانی هم هست که ناچارید سیستم را کلاً به اتاق دیگری ببرید. در هنگام حرکت دادن مراقب باشید یو پی اس حرکت ناگهانی نکند زیرا قطعات مهمی درون  سیستم هستند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!