خرید یو پی اس کامپیوتر

کامپیوترها از سخت افزارهایی تشکیل شده اند که هر کدام وظایف مختلفی را به عهده دارند. هر گونه اشکال و ایراد در این کامپیوترها سبب مختل شدن عملکرد کامپیوتر خواهد شد. از طرفی هر گونه مشکلی هزینه های زیادی را نیز در پی خواهد داشت. گاهی نیز اطلاعاتی که در سیستم کامپیوتر ذخیره و نگهداری شده است ارزش چند برابری نسب به کامپیوتر و قطعات جانبی آن دارد.

یو پی اس برای کامپیوتر

اگر می خواهید بدانید یو پی اس چیست روی لینک کلیک کنید.

کامپیوترها در هرکجایی کاربرد دارند و از آن ها استفاده های زیادی می شود. از مراکز دیتای بزرگ گرفته تا بانکها، شرکت ها و منازل. بدون شک برای تمامی این کاربران مهم است که از امنیت سیستم خود اطمینان خاطر داشته باشند. اما باید خاطر نشان کرد که خطراتی همواره وجود دارند که سیستم کامپیوتر شما را تهدید می کنند. یکی از این خطرارت مدارهایی هستند که از برق شهری برای تامین نیرو تغذیه می کنند. بروز هرگونه ایرا در ولتاژ ها مانند کاهش یا افزایش ولتاژ شهری می تواند باعث از بین رفتن قطعات و سیستم های کامپیوتری شود.

هر چه سیستم کامپیوتری گسترده تر و گران قیمت تر باشد آسیب رسیدن به این سیستم ها نیز زیان بار تر خواهد بود. پس هنگامی که برای خرید کامپیوتر اقدام می کنید برای جلوگیری از این دست مشکلات باید به خرید یو پی اس نیز بپردازید. یو پی اس ها قطعاتی هستند که علاوه بر تامین برق مورد نیاز سیستم در حین قطعی برق، می توانند به خوبی از سیستم در برابر هر گونه اختلال در برق جلوگیری نمایند. تامین برق دائم برخی سیستم های موجود در دیتاسنترها، بیمارستان ها، بانکداری ها، کشتی ها، رایانه های کنترل پرواز، تجهیزات نظامی و دفاعی و بسیاری دیگر باید توسط یک سیستم امن و مطمئن انجام گیرد. یو پی اس هایی که در دسته یو پی اس های آنلاین قرار می گیرند بدون لحظه ای قطعی عملیات برق رسانی را انجام می دهند.

  آیا لازم است یو پی اس را هر شب خاموش کنیم؟
یو پی اس کامپیوتر

از کجا شروع کنم:

اگر هدف شما از خرید یو پی اس کامپیوتر صرفا داشتن یک سیستم امن بدون خرابی است، می توانید از یو پی اس های ارزان قیمت استفاده نمایید. یو پی اس ارزان قیمت که با نام یو پی اس های آفلاین در بازار به فروش می رسند نمی توانند برق را به طور آنی در سیستم تامین نمایند. روشن شدن دستگاه پس از قطعی برق ممکن است چند ثانیه ای به طول بینجامد. اما اگر خاموشی سیستم کامپوتر شما با قطعی برق مشکلاتی را برای شما به وجود می آورد باید از یو پی اس آنلاین برای تامین نیاز خود استفاده کنید.

یکی از فاکتورهایی که در خرید یو پی اس باید مورد توجه خریداران قرار گیرد توان مصرفی یو پی اس است.

توان مصرفی کامپیوترها در حدود 50 تا 200 وات است. البته این عدد بسته به بزرگی و نوع آن با یکدیگر متفاوت است اما معمولا استفاده از یک یو پی اس 1000 تا 2000 ولت آمپر برای تامین انرژی برای 4 ساعت کار کفایت می کند. البته اگر قصد خرید یک یو پی اس برای چندین کامپیوتر را دارید یک یو پی اس 2000 وات برای 2 و نهایتا 3 کامپیوتر مناسب است.

راهنمای خرید یو پی اس برای کامپیوتر:

قبل از انتخاب، تمامی سوالات خود را از فروشنده بپرسید.
انواع مختلف سیستم های UPS را مقایسه کنید.

کدام نوع یو پی اس را برای کامپیوتر خریداری کنیم:

سیستم های یو پی اس شبکه / سرور:

حفاظت از تجهیزات در مراکز داده و اتاق سرور

مدل های یو پی اس line-interactive یا on-line operation را انتخاب نمایید.

  یو پی اس کوچک

سیستم های UPS دسکتاپ:

حفاظت از تجهیزات در خانه یا دفاتر کوچک

مدل های   standby یا  line-interactive operation را انتخاب کنید.

3 ویژگی سیستم UPS برای کامپیوتر:

تمام سیستم های یو پی اس دارای دو عملکرد مهم هستند: تامین قدرت پشتیبان به وسیله ی باتری و  محافظت از تجهیزات از ضربه های برق و خطای سر و صدا. برخی از انواع سیستم های UPS همچنین ولتاژ ورودی را برای حفاظت بیشتر تنظیم می کنند.

یو پی اس برای کامپیوتر اداری

RELIABLE BATTERY BACKUP:

تا زمانی که برق به سیستم متصل است، کامپیوتر از برق شهری استفاده می کند در این زمان  باتری یو پی اس خود را شارژ می کند و دستگاه را از مشکلات برقی مانند ولتاژهای ناگهانی حفظ می کند.

اگر برق خاموش شود، سیستم UPS ،دستگاه های متصل شده با قدرت باتری داخلی روشن می کند.

SURGE AND NOISE PROTECTION:

جلوگیری از نویزهای مخرب که به سیستم و قطعا کامپیوتر آسیب می رسانند از دیگر ویژگی یو پی اس کامپیوتر و دیتا سنتر می باشد.

(VOLTAGE REGULATION (AVR:

در مکان هایی که با مشکلات ولتاژ و تغییر مکرر آن روبه رو است باید از یو پی اس استفاده شود.

سیستم های UPS تعاملی را برای مقابله با این مشکل فراهم می کند. یو پی اس هنگامی که ولتاژ ورودی خارج از محدوده است، تشخیص داده و بدون استفاده از قدرت باتری آن را تصحیح می کند.

سیستم های یو پی اس On-line از فن آوری دوگانه تبدیل برای ارائه بالاترین سطح حفاظت از قدرت استفاده می کنند. یو پی اس به طور مداوم قدرت AC ورودی را به قدرت DC تبدیل می کند و سپس آن را دوباره به قدرت AC با یک موج سینوسی خالص تبدیل می کند.

  بوق ممتد یو پی اس نشانه ی چیست؟

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!