نحوه ی محاسبه زمان برق دهی یو پی اس

از جمله مهمترین نکاتی که باید هنگام خرید یو پی اس رعایت کنید توجه به میزان توان یو پی اس و مدت زمان برق دهی آن است. یو پی اس ها شامل باتری می باشند. تمام محاسبات ارائه شده مربوط به توان باتری می باشد. ابتدا نحوه ی انتخاب باتری و سپس به محاسبه ی زمان برق دهی یو پی اس می پردازیم.  از آنجا که یو پی اس باید برق مورد نیاز دستگاه های ما را تامین نماید شما با دانستن میزان زمان پشتیبانی ، آمپرساعت باتری ، و با دانستن آمپرساعت باتری ، میزان ساعت پشتیبانی را محاسبه نمایید.

در ادامه به مثال آورده شده توجه کنید:

توان مصرفی دستگاه ها برابر با 2000 وات و 2 ساعت نیاز نیروی باطری در زمان قطعی برق دارد. یعنی میزان بک آپ ساعت را دو قرار می دهیم. ولتاژ باتری یو پی اس 3KVA و یا یو پی اس 5KVA ( توان مصرفی) چهل و هشت  ولت می باشد،از این رو نتیجه میگیریم با باطری که آمپر ساعت آن  83AH ، می تواند مناسب ما باشد.  اما چون باتری 83AH موجود نیست، بهتر است آمپر بالایی آن انتخاب کنید یعنی 100AH

محاسبه یو پی اس

هرانچه در مورد استابلایزر باید بدانید.

نحوه ی محاسبه ی تعداد باتری مورد نیاز یو پی اس:

در فرمول ذکر شده آمپرساعت یک باطری مورد نظر بدست می آید ، بعد از آن  با در نظر گرفتن ولتاژ باطری می توان تعداد باتری مورد نظر را انتخاب کرد. به طور مثال از انجا که ولتاژ باطری 48v است، 4 باطری 100AH ، 12v نیاز می باشد.

  تفاوت یو پی اس ماژولار و متمرکز چیست؟
محاسبه زمان برق دهی یو پی اس

نحوه ی محاسبه ی بک اپ یو پی اس:

تعریف زمان بک اپ یو پی اس: به مدت زمانی که یو پی اس می تواند برق مورد نیاز دستگاه را تامین نماید زمان بک آپ یو پی اس می گویند.

هنگام انتخاب باتری دو نکته حائز اهمیت میباشد که باید به آن توجه کرد:

1- بار باتری

2- Back up موردنیاز

در مرحله ی اول جریان کشیده شده از باتری را محاسبه می نماییم . به مثال آورده شده در ادامه توجه کنید:

چنانچه بار باطری  5KVA و ضریب توان آن 0.8 باشد بار یو پی اس 4kw است . اگر راندمان اینورتر یو پی اس 90% بــاشد تلفـات اینــورتـر36/ kw0 است .از این رو جهت تغـذیه بار باتری باید به انــدازه Kw 4.36= 0.36 KW + 4KW توان ((dc تولید کند.

حال اگر ولتاژ ثابت باتری 192 ولت باشد و زمان شارژ دهی ، 30 دقیقه باشد .در ابتدا به محاسبه ی جریان dc می پردازیم که جریان 22.71می شود

هنگام خرید باتری حتما به جدول ها و نمودارهای موجود در دفترچه توجه کنید. شما براحتی میتوانید با استفاده از آن جداول ظرفیت سرویس دهی موردنیاز رامشخص کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!