دستگاه ذخیره برق خانگی

برق اضطراری در بسیار از خانه ها، آپارتمان ها و ساختمان ها استفاده می شود. یکی از معروفترین دستگاه های برق اضطراری خانگی یوپی اس می باشد. یو پی اس از جمله دستگاه هایی استکه علاوه بر افزایش ایمنی دستگاه ها و تجهیزات برقی در برابر اختلالات برق شهری در زمان قطعی برق نیز به عنوان پشتیبان از خاموشی دستگاه های ضروری جلوگیری خواهد کرد. اگر به دنبال یو پی اسUPS خانگی و منبع برق اضطراری برای ساختمان خود هستید استفاده از یو پی اس های کوچک برای شما مناسب خواهد بود. البته بسته به تعداد منازل و آپارتمان می توانید از یو پی اس های با قدرت باتری بیشتر بهره بگیرید.

تعریف یو پی اس خانگی:

بوپی اس یا برق اضطراری دستگاهی است که در زمان قطعی برق شهری و یا هنگام افت ولتاژ ، بصورت اتوماتیک جریان برق ذخیره شده در باتری یو پی اس را به دستگاه ها می رساند. این سیستم می تواند بسته به میزان ظرفیت خود به هر لوازم برقی که برای حفاظت از جان افراد در منازل و بیمارستانها نصب شده را پشتیبانی نماید

اگر نیاز به یو پی اس دست دوم دارید کلیک کنید.

سرویس و تعمیر یو پی اسUPS:

یو پی اس بیش تر از هر وسیله ی الکترونیکی دیگری نیاز به تعمیر یو پی اس خواهد داشت تا علاوه بر افزایش راندمان کار یو پی اس از خرابی احتمالی یو پی اس جلوگیری به عمل آید.

تفاوت ژنراتور و یو پی اس:

ژنراتور نیز مانند یو پی اسUPS وظیفه ی تامین برق تجهیزات را در زمان اضطراری به عهده دارد که استفاده ی زیادی نیز از آن در زمان قطعی برق می شود. اما این دو تفاوت هایی با یکدیگر دارند که قابل بررسی است. مهمترین این تفاوت ها قابلیت حفاظت از دستگاه ها در برابر اختلالات برق است که البته ژنراتور این قابلیت را ندارد. از دیگر مزایای یو پی اسUPS این است که مدل های آن لاین آن این قابلیت را دارند که بدون خاموشی دستگاه ها در زمان قطعی برق اجازه دهند دستگاه به کار خود ادامه دهد. اما هنگام وجود ژنراتور دستگاه پس از قطع برق خاموش شده و دوباره روشن می شود و این موضوع ممکن است سبب از بین رفتن اطلاعات ضروری شما گردد.

  روش آسان برای تست باتری یو پی اس

ژنراتور چیست؟ژنراتور موتوری است که با سوخت فسیلی را به برق تبدیل کرده و به دستگاه می رساند . ژنراتور در دو نوع پیستونی (رفت و برگشتی)و توربینی (چرخشی) می باشد. نوع پیستونی ژنراتور ارزانتر از نوع توربینی آن می باشد.

اتصال ژنراتور به یو پی اس:

لازم به ذکر است که استفاده از ژنراتور و یو پی اس برای تامین برق نیز امکان پذیر است. در این شرایط یو پی اس می تواند از دستگاه ها حفاظت نموده و پس از قطعی برق  ژنراتور فعال شده و تا زمان اتصال دوباره، برق مورد نیاز تجهیزات را تامین می خواهد شد. در مقاله ی بعد به شرایط اتصال ژنراتور به یو پی اس می پردازیم.فرق یو پی اس و ژنراتور

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!