تعمیر و سرویس یو پی اس چه زمانی که دیگر از کار افتاده باشند و چه زمانی که قابلیت و توانایی اولیه را نداشته باشد لازم و ضروری است.

تعمیر یو پی اس همیشه نیاز به تعویض قطعات جانبی ندارد مگر اینکه یو پی اس های قدیمی شما خازن های آن سوخته باشد اگر مشکل از فیوز باشد فقط کافی است فیوز آن را تعویض کنید.

قبل از تعمیر یو پی اس اطمینان حاصل کنید که گارانتی شما تمام شده است. اگر یو پی اس شما هنوز تحت ضمانت است می توانید آن را رایگان تعمیر کنید.

زمان متوسط ​​خرابی دستگاه یوپی اس

به طول عمر نرمال یک دستگاه یو پی اس قابل تعمیر MTBF گفته می شود. این مشخصه نشانه ای از قابلیت اطمینان دستگاه است. می توانید به دستگاه یو پی اس خود و دفترچه ی آن مراجعه کنید و این مشخصه را ببینید. این یک شاخص مهم است که قبل از خرید یو پی اس نیز باید به آن دقت کنید تا بدانید عمر مفید دستگاه یو پی است چقدر است و چه مدت طول می کشد تا یو پی نیاز به تعمیر داشته باشد.

خرید وفروش انواع مدل های یو پی اس دست دوم

آیا یو پی اس های ارزان قابل تعمیر هستند؟

قیمت ها و کیفیت های مختلفی از یو پی اس یافت می شود که کاربر بسته به نیاز و سرمایه ی خود آن را انتخاب می کند.

متاسفانه یکی از مشکلاتی که باتری های ارزان قیمت یو پی اس دارند این است که زودتر خراب می شوند. برخی باتری های ارزان قیمت قابل تعمیر هستند اما گاها قیمت تعمیر آن ها بیشتر از خرید باتری یو پی اس جدید تمام می شود. اما نه همیشه. قابل تعمیر بودن باتری یو پی اس و قیمت تعمیر آن را تعمیرکار مورد اعتماد یو پی اس تعیین می کند.

  معرفی یو پی اس ارترونیک artronic

چه  کنیم تا دیرتر نیاز به تعمیرکار یو پی اس داشته باشیم؟

بسیاری از تعمیرکاران یو پی اس و فروشندگان یوپی اس به ما توصیه می کنند تا به خوبی از باتری یو پی اس مراقبت نماییم. حتی محل قرارگیری یوپی اس تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت یو پی اس و زمان خرابی یو پی اس دارد. برای آنکه دیرتر به تعمیر کار یو پی اس نیاز پیدا کنیم باید نحوه ی نگهداری از یو پی اس آشنایی داشته باشیم.

آیا می توان به باتری کاملا خراب یو پی اس شوک وارد کرد؟

شوک وارد کردن به باتری های یو پی اس به چند عامل بستگی دارد: یک اینکه تاریخ تولید باتری مربوط به چه سالی است و دوم اینکه ولتاژ باتری ها تا چه حدی پایین امده است. این دو عامل مهم به زنده کردن باتری کمک می کند به شرط اینکه باتریها بر اثر اتصال کوتاه و کشیدن آمپر زیاد از حد که باعث قطع شدن پلیت های داخل آن میگردد خراب نشده باشد.

دلیل خرابی یو پی اس معمولا چه می باشد؟

یک دلیل عمده وجود دارد که در اکثر موارد سبب خرابی و از کارافتادگی یو پی اس می شود. زمانی که اینورتر نتواند ولتاژ یا فرکانس تعریف شده را در ترمینالهاي خروجی یو پی اس تولید کند. هگامی که این اتفاق در یو پی اس رخ می دهد ممکن است یو پی اس های مختلف با واکنش ها و نتایج گوناگون روبه رو شوند.

  • از فازهایی استفاده نمایید که بارهایی با جریان لحظه ای بالا روی آن نباشد که هر بار با وارد شدن این بارها ولتاژ از حد متعارف افت ننماید .
  • از فیوز جداگانه در تابلو برق شهر برای UPSاستفاده نمایید .
  • فیوز ورودی یو پی اس را با توجه به ماکزیمم جریان ورود با ضریب ۲/۱ انتخاب نمایید.
  • در صورتی که یو پی اس سه فاز می باشد ترتیب فازها رعایت گردد .
  • فرکانس برق ورودی از محدوده مجاز خارج نباشد .
  • ولتاژ ورودی از حد مجاز خارج نباشد .
  تستر باطری یو پی اس خانگی

اگر به یو پی اس و استابلایزر برای ماینر نیازدارید کلیک کنید

چه دستگاه هایی می توانند خروجی یوپی اس باشند ؟ (به یو پی اس وصل شوند)

مشخصات خروجی هر یو پی اس با توجه به مشخصات فنی دستگاه مشخص می گردد که شامل :

توان ، ضریب توان؛ ولتاژ ، فرکانس ، ظرفیت تحمل اضافه بار و THD خروجی و غیره
توان هر دستگاه، که مشخص می باشد زیرا با توجه به سفارش شما تعیین می گردد .
ضــریب توان خروجی، که بهتر است بالاتر از ۰٫۸ باشد که ضریب توان اکتیو و یا وات خروجی را مشخص می کند
ولتاژ خروجی که بازه ولتاژ خروجی با تلورانس خروجی آن مشخص می شود. مثلا : ۲۲۰ +/-۲۰%

چه وسایلی را نباید به یوپی اس متصل کرد؟

یو پی اس معمولا دستگاهی انعطاف پذیر است ، اما نوع خاصی از بارها هستند که نباید آنها را به روش متداول به یو پی اس وصل نمود ، این بارها عبارتند از :

  • لامپهای فلورسنت یا لامپهای گازی
  • موتورها و کمپرسورها
  • دستگهاههای تهویه مطبوع
  • پرینترهای لیزری

هریک از این دستگاهها درحین کارکردن عادی و یا در لحظه روشن شدن ، جریان زیادی از منبع تغذیه خود می کشند جریان زیاد یو پی اس را به حالت اضافه بار می برد ، در نتیجه ولتاژ خروجی یو پی اس قطعاکاهش خواهد یافت و این امر سبب آسیب دیدن سایر قطعات و تجهیزات حساس می گردد مثلآ جریان راه اندازی موتورها معمولا بین ۴ تا ۱۰ برابر مقدار نامی آن می باشد.در صورتی که بخواهیم از یو پی اس برای حفاظت از بارهایی با جــریان لحظه ای زیاد مــانند پرینتر های لیزری و موتورها استفاده کنیم ،یو پی اس مورد نظر باید از مشخصات الکتریکی قویتری برخوردار باشد.

  چگونه یو پی اس را خنک نگه داریم؟

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!