آموزش تعمیرات یو پی اس

آیا شما از یو پی اس (برق اضطراری) استفاده می کنید؟ یو پی اس ها در همه جا کاربرد دارند. از دفاتر کوچک و منازل گرفته تا دیتا سنترها و کارخانه های برزگ.

در زندگی روزمره ما با انواع مختلفی از مشکلات تجهیزات و دستگاه های خود روبرو هستیم و هر کدام ممکن است برای ما مشکل ساز شوند. گاهی خراب شدن آن ها واقعا جیبمان را خالی می کند.

امروز ما قصد داریم به شما یک ترفند آموزش بدهیم که می تواند زندگی دوم به UPS کامپیوتر خود نشان دهید و همچنین پول خود را ذخیره کنید. اگه مطمئن نیستید که یو پی اس ما به زمان تعمیر نزدیک شده است یا خیر مقاله ی چه زمانی یو پی اس نیاز به تعمیر دارد را مطالعه فرمایید.

این یک ترفند بسیار ساده است که هرکسی با داشتن کمترین دانش الکترونیکی پایه می تواند تعمیر یو پی اس را در خانه امتحان کند. با استفاده از این ترفند، می توانید 90٪ UPS کامپیوتر را در خانه تعمیر کنید.

UPS قدیمی و از کارافتاده ی خود را دور نیندازید، فقط گام به گام راهنمای مارا دنبال کنید تا آن را بازگردانید. اگر که به یک فروشگاه تعمیر یو پی اس کامپیوتر بروید، اکثر آنها به شما پیشنهاد می کنند که یک UPS جدید خریداری کنید زیرا آنها می خواهند یک مشتری جدید مانند شما داشته باشند. اما زیر بار خرید یو پی اس جدید نروید. شما می توانید UPS کامپیوتر خود را تعمیر کنید. اگه مایل به خرید یو پی اس دسته دوم هستید مقاله ی یو پی اس دست دوم مطالعه نمایید.

  تعمیر یو پی اس بدون نیاز به تعمیرکار

معمولا عمر هر UPS یک یا دو سال است. اغلب موارد باتری UPS پس از این دوره آسیب دیده می شود. بنابراین شما لازم نیست که در مورد UPS خود نگران باشید. UPS شما سالم است. فقط باتری آن است که نیاز به تعمیر دارد. پس از تعمیر یو پی اس از باتری جدید به خوبی مراقبت نمایید. در مقاله ی دلیل خرابی باتری یو پی اس به نکات مهمی در این باره اشاره شده است.

مزایای استفاده از استابلایزر آذران الکترونیک

با باتری خراب یو پی اس چه کار کنید؟

ما فرض را بر آن می گیریم که تمام سیستم UPS شما به خوبی کار می کند، اما مشکل اصلی باتری است. به سادگی، مشکل را تعویض باتری یو پی اس حل نمایید.

شما میتوانید باتری یو پی اس را از هر فروشنده ی یو پی اس خریداری نمایید.

برای تعویض باتری و تعمیر یوپی اس قدیمی در منزل مراحل زیر را دنبال کنید.

مراحل آموزش تعمیر یو پی اس در منزل

باز کردن پوشش UPS

کلیه پیچ ها را در پشت یو پی اس باز کنید و پنل را به آرامی بردارید.

 

حالا فقط فیوز UPS را نگاه کنید. گاهی اوقات یک فیوز آسیب دیده ممکن است علت عدم کارکرد یو پی اس باشد. اگر فیوز را پیدا کرده و آن را خراب دیدید فقط آن را با یک جدید جایگزین کنید.

معمولا ظرفیت فیوز می تواند 5A یا 3A یا چیزی شبیه به این ها باشد و شما می توانید آن را از هر فروشگاه الکتریکی خریداری کنید.

  تعمیر یو پی اس آبان

تعمیر یو پی اس

باتری جدید را برای تعویض آماده کنید.

با در نظر گرفتن ولتاژ نمایش داده شده می توانید اطمینان حاصل کنید که باتری جدید شما خوب کار می کند است. در هنگام خرید باتری جدید، ولتاژ باتری در فروشگاه یو پی اس  بررسی کنید.

تعمیر یو پی اس

باتری قدیمی را از یو پی اس خود جدا نمایید

اکنون وقت آن است که باتری را از UPS خود جدا کنید.

شما می توانید ببینید که دو کابل متصل به باتری وجود دارد. یکی رنگ قرمز است و دیگری رنگ سیاه است. کابل قرمز برای برق مثبت و سیاه و سفید برای برق منفی است.

این کابل ها را با دقت با استفاده از دست خود جدا کنید. قبل از انجام این کار اطمینان حاصل کنید که UPS شما به برق متصل نیست.

تعمیر یو پی اس

باتری جدید را در همان مکان قرار دهید و کابل قرمز با ترمینال قرمز و کابل سیاه با ترمینال سیاه وصل کنید.

جلد را ببندید و دکمه Power On را فشار دهید

دوباره آن را ببندید و دکمه برق را فشار دهید، UPS شما کار خواهد کرد!

احتمالا شما قصد داشتید این یو پی اس را بیرون بیندازید، اما با استفاده از این ترفند ساده شما نه تنها می توانید پول خود را ذخیره کنید، بلکه لذتی خلاقانه را تجربه کرده اید.

مطلب بیشتر:
آموزش عیب یابی یو پی اس
تعمیر یو پی اس فاراتل
حفاظت از کامپیوتر خانگی
خرید یو پی اس خانگی
تعمیر یو پی اس خانگی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!