نویز های موجود در برق شهر:

۱٫ نوسانات شدید لحظه ای ((Spike)) :

 

Spike ها ولتا‍‍ژهای سریع ، گذرا و با طول زمانی کوتاه هستند که به شکل موج اصلی برق اضافه می شوند. این ولتاژها می توانند به هر دو سیکل مثبت و منفی اضافه شده و به اجزای الکتریکی خسارت وارد کرده یا آنها را ا ز بین ببرند . Spike ها توسط ترموستاتها یا سایر تجهیــزاتی که جریانــهای الکتریکــی زیاد را Switch می کنند یا توسط بارهایی که توسط شرکتهای برق Switch می شوند ایجاد می گردند. بدون شک صاعقه ای که به زمین اصابت می کند از جدی ترین عوامل تولید این نوسانات است .

 

۲٫ نویز الکتریکی ( NOISE ):

 

معمولا در شبکه برق مصرف کننده هائی وجود دارند که باعث ایجاد نویز و تداخل رادیویی و الکترو مغناطیسی در خطوط برق شهر می شوند . برای پیشگیری از این مشکل ، در دستگاههای UPS فیلترهایی در نظر گرفته شده تا اثرات ناشی از نویز را تا حد زیادی کاهش دهد . نویز الکتریکی می تواند باعث Hang کردن کامپیوتر و در نتیجه از دست رفتن اطلاعات گردد .

 

۳٫ افزایش ولتا‍ژ لحظه ای( Surges ) :

 

Surges ولتاژ اضافه شده به موج اصلی برق با مقادیربالاتر از مقدار عادی خط اصلی برق   می باشد ، که بیش از یک سیکل ادامه می یابد . Surge معمولا پس از آنکه یک دستگاه بزرگ خاموش شود و یا به دنبال Switch کردن بار در مراکز فرعی ایجاد می شود.

 

 

 

۴٫ افت ولتاژ لحظه ای ( Sags ):

 

Sags  از لحاظ شکل مانند Spike های منفی می باشد ولی طول مدت آن بیشتر می باشد. این امر ناشی از Switch کردن یک بار بزرگ مانند دستگاههای تهویه هوا یا راه انداختن موتورهای الکتریکی است در صورتی که ولتاژ منبع اصلی آنقدر پایین بیاید که دستگاهها نتوانند ولتاژی در محدوده ورودی خود دریافت کنند ، این دستگاهها خاموش می شوند .

  تعمیر یو پی اس کامپیوتر

 

 

 

 

۵٫ هارمونیکها

هارمونیکها عموما توسط بارهای غیر خطی بوجود می آیند که از برق شهر جریانهایی با دامنه بالامی کشد .

هارمونیکها باعث افزایش نامناسب جریان می شوند و این افزایش اثر خود را در دماهای بالا نشان می داده و باعث خرابی اجزای تشکیل دهنده و افزایش حرارت دستگاهها می شود .

 

 

 

۶٫افت طولانی ولتاژ

Under voltage  ها همانند Sag ها هستند ولی طول مدت آنها بیشتر است نسبت به وضعیت شرکت تولید کننده برق منطقه ای و در شرایط بحرانی افت طولانی ولتاژ ممکن است چندین ساعت ادامه یابد.

 

۷٫افزایش طولانی ولتاژ

افزایش طولانی مدت ولتاژ که آسیب آن زیاد بوده و علت آن معمولا شبکه توزیع برق میباشد.(که اقلب بر اثر طوفان بوده و افتادن یکی از فازهابرروی سیم نول ودر نهایت موجب برق دار شدن سیم نول شده و موجب دو فاز شدن ان میشود)

 

۸٫ قطع برق شهر ( Black outs )

تغییرات فرکانس برق شهر ناشی از دستگاههای تولید کننده برق در نیروگاهها مانند ژنراتورها بوده که افزایش یا کاهش آن موجب آسیب شدید به مصرفت کننده ها میشود.

 

۹٫ قطع برق شهر ( Black outs ) :

 

Black outs عبارت است از قطع کامل جریان برق ، در این هنگام منبع نیروی برق کاملا از کارمی افتد.

مطلب بیشتر:

تعمیر یو پی اس

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!