در برخی موارد استفاده از یو پی اس ملزم به استفاده از  تجهیزات جانبی می باشد تا هم به قابلیت های دستگاه یو پی اس افزوده شود و هم دستگاه مانند روز اول از قدرت بالایی برخوردار گردد. تعویض قطعات جانبی یو پی اس در زمان مناسب به تسهیل کاربری دستگاه کمک خواهد نمود.

کار یو پی اس زمانی کامل و دقیق است که تجهیزات متصل به آن عملکرد خود را به بهترین نحو انجام دهند. این قطعات جانبی کار یو پی اس را تکمیل نموده و بازدهی آن را افزایش می دهند. ما دراین مقاله به مهمترین تجهیزات جانبی یو پی اس می پردازیم و ان ها را به شما معرفی می کنیم:

اگر نیاز به یو پی اس برای کامپیوتر دارید کلیک کنید.

قطعات جانبي يو پي اس

باتری یو پی اس:

عمده ی عملکرد یو پی اس به باتری آن است. به طوری که اگر باتری یو پی اس وظیفه ی خود را به درستی انجام ندهد اختلال  جدی در عملکرد یو پی اس به وجود می آورد. بدون شک باتری های یو پی اس پس از مدتی دچار استهلاک شده و کارایی خود را از دست می دهند. از این رو پس از چند سال استفاده باید تعویض گردند.

باتری های مورد استفاده در یو پی اس از نوع سلید می باشند. نصب باتری یوپی اس توسط رابط ها انجام مي گیرد. این رابط های از دیگر لوازم جانبی یو پی اس هستد. در برخی موارد دلیل عمده ی از کار افتادن یو پی اس خرابی این رابط ها می باشد.

  محاسبه ی kva یو پی اس

پس می توان رابطها و سیم های یوپی اس  را نیز جز لوازم جانبی آن به شمار آورد.

اگر قصد تعویض و خرید باتری یو پی اس را دارید بهتر است که یک محافظ نیز برای باتری یو پی اس خود تهیه نمایید. محفظه یا کابینت یو پی اس، به منظور حفظ یو پی اس از گردو غبار، ضربه و رطوبت به کار گرفته می شود. یوپی اس ها در هر محیطی که باشند این گونه عوامل برایشان یک خطر بالقوه محسوب شده و باید یوپی اس را از آن ها دور نگاه داشت.

برخی از لوازم و قطعات جانبی یو پی اس به صورت اختیاری بر روی دستگاه نصب می گردند. یکی از قطعات جانبی کارت snmp می باشد.کنترل یو پی اس در برخی سیستم های حساس مثل سیستم خود پرداز نیاز به کنترل دارند و برای آن ها باید یک کارت snmp تهیه نمود تا بتوان مانیتورینگ و کنترلینگ آن را به دقت کنترل نمود.

چگونگی سرویس و نگهداری یو پی اس

ژنراتور:

از دیگر قطعات جانبی یو پی اس، ژنراتور ها می باشند. ژنراتور دستگاهی است که به یو پی اس و سیستم متصل شده و این امکان را برای کاربر محیا می سازد که بتواند مدت طولانی تری از منبع ذخیره ی انرژی استفاده نماید. یو پی اس ها بیشتر جنبه ی محافظت از دستگاه ها را به عهده دارند و در زمان قطعی برق میزان انرژی کمی را در  کاربران قرار می دهند تا بتوانند اطلاعات خود را ذخیره نمایند. البته این میزان انرژی به تعداد باتری ها بستگی دارد. اما در برخی از ارگان ها و شرکت هایی که نیاز دارند در تمام مدت قطعی برق منبع انرژِی جایگزینی وجود داشته باشد بهترین پیشنهاد خرید ژنراتور به همراه یو پی اس است. این ژنراتورها قدرند تا 7 روز انرژی مورد نیاز سیستم ها را تامین نمایند.

  جلوگیری از تخلیه خودبه خودی باتری

نکات مهم اتصال یو پی اس به ژنراتور
نکته ی مهم در خرید ژنراتور این است که مدلی را انتخاب نمایید  که ۱٫۲۵ تا ۳٫۰ برابر امتیاز کیلو ولت آمپر یو پی اس داشته باشد.

مطالب مرتبط:

تعمیر یو پی اس
قیمت باتری یو پی اس

قبل از خرید یو پی اس به این نکات توجه کنید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!