نحوه شارژ باتری یو پی اس

شارژ باتری یو پی اس و شارژر باتری یو پی اس در کنار نحوه شارژ باتری یو پی اس امری است که بسیار قابل اهمیت است. از آنجایی که یکی از اصلی ترین اجزای یو پی اس باتری های آن است تا در زمان قطعی برق بتواند عمل تثبیت برق را با ورود برق به انجام برساند به عهده دارد. نیاز است از شارژرهای با کیفیت و مرتبط در این راستا استفاده شود تا روند شارژ کردن باتری های یو پی اس به درستی انجام شود. باید به شما بگویم دستگاه های یو پی اس که برای بیمارستان و یا مراکز مخابراتی که تغییرات شدید برقی دارند به باتری نیازمند هستند. از آنجایی که آن ها قابل شارژ هستند و به سادگی به مصرف بهینه شما کمک می کنند در ادامه پیرامون این مهم مطالبی را با شما عزیزان می گذاریم. باتری های فوق از آنجایی که یک منبع تغذیه ای بسیار قدرتمند برای دستگاه ای شما محسوب می شوند نگهداری و رسیدگی به آن ها امر بسیار مهمی تلقی می شود.

شارژ باتری یو پی اس

برای خرید یو پی اس و استابلایزر برای ماینر کلیک کنید.

شارژ باتری یو پی اس

یکی از اصلی ترین اصولی که طول عمر باتری یو پی اس را تضمین می کند تعداد دفعاتی است که باتری آن به طور صحیح شارژ می شود. شارژ باتری یو پی اس باید با دقت انجام شود تا به دستگاه شما آسیبی وارد نشود. از اصلی ترین اصولی که باید به آن دقت شود ولتاژ دستگاه یو پی اس و باتری آن است که باید با شارژر باتری مورد استفاده تناسب داشته باشد. این را به یاد داشته باشید که بهتر است عملیات شارژ و دشارژ کردن باتری های یو پی اس در محیط های بسته انجام شود تا خطرات زیستی برای محیط کار و یا منزل به همراه نداشته باشد. شارژ باتری های یو پی اس با طول عمر آنها رابطه مستقیم دارد. پس به شارژ کردن باتری این محصول اهمیت دهید.

  روش آسان برای تست باتری یو پی اس

مناسب ترین شارژر باتری یو پی اس

از آنجایی که هر یو پی اس شکل متفاوت و کاربرد متفاوت تری دارد. ولتاژ های برقی آن نیز با یک دیگر تفاوت دارد. از همین رو شارژر های مرتبط با این دستگاه نیز بر اساس باتری های که در هر کدام از دستگاه های تک فاز و سه فاز مورد استفاده قرار می گیرد تغییر می کند. باید بگویم وقتی باتری شروع به شارژ شدن می کند، شارژر به باتری جریانی را می دهد که به مرور این جریان کم می شود و وقتی شارژ باتری کامل شد این جریان به کمترین میزان خود می رسد و دیگر باتری قابل استفاده است. این را به یاد داشته باشید که باتری های یو پی اس باید به درستی و به طور کامل شارژ شوند زیرا در زمان قطعی برق انرژی مورد نیاز توسط یو پی اس و باتری آن برای دستگاه تامین می شود. از مزیت های بارز این باتری ها این است که به دلیل سیلد اسید بودن به هیچ عنوان ریزش اسید را شاهد نخواهید بود.

اگر نیاز به تعمیر باتری یو پی اس دارید کلیک کنید.

نکاتی که پیرامون شارژ و شارژر یو پی اس باید بدانیم

  • ولتاژ سیستم یو پی اس و باتری باید با ولتاژ شارژ مورد استفاده تناسب داشته باشد.
  • زمانی که شارژ باتری به پایان رسید باید در زمان مناسب شارژر از دستگاه قطع شود تا خرابی باتری را یو پی اس را به همراه نداشته باشد.
  • این را به یاد داشته باشید که شارژ و دشارژ پشت سرهم به باتری یو پی اس شما آسیب وارد می کند و نیاز به تعمیر باتری یو پی اس خواهید داشت.
  • برای طول عمر بیشتر باتری بهتر است یو پی اس را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  • درجه حرارتی که باید یو پی اس در آن نگهداری شود تا به باتری آسیب وارد نشود 25 درجه سانتی گراد است.
  • هر هشت درجه افزایش دما سبب می شود عمر باتری نصف شود.
  • بهتر است برای عبور جریان هوا و متعادل نگه داشتن دمای مرتبط با یو پی اس از هر طرف چند سانتی متر دستگاه با دیوار فاصله داشته باشد.
  • به هیچ عنوان باتری یو پی اس را انبار نکنید زیرا عدم استفاده از آن ها عملاً کارایی آن را کم و یا از بین می برد.
  • باتری های نو را تنها یک سال می توانید در انبار نگهداری کنید.
  • کالیبره کردن باتری، یک یا دو بار در سال، باعث طول عمر باتری یو پی اس می شود، ولی کالیبراسیون بیش از حد از عمر باتری می کاهد.
  • باتری هایی که تخلیه کامل شده اند باید ظرف 48 ساعت دوباره شارژ شوند.
  • دستگاههای کم مصرف باعث افزایش عمر سیستم یو پی اس می شوند زیرا برق کمتر و انرژی کمتری را از باتری می گیرد.
  تعمیر یو پی اس اروس AROS
شارژ باتری یو پی اس-2

کلام آخر پیرامون شارژ و شارژر باتری های یو پی اس

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید باتری های یو پی اس اهمیت بسیار زیادی دارند؛ زیرا عمر مصرف دستگاه یو پی اس عملاً به باتری آن بستگی دارد. از همین رو باید شارژی متناسب با دستگاه یو پی اس برای شارژ کردن باتری آن انتخاب شود و روند شارژ کردن باتری نیز به درستی دنبال شود. این را به یاد داشته باشید که شارژر مناسب سبب می شود که طول عمر باتری شما نیز در هر بار شارژ و دشارژ شدن افزایش پیدا کند. پس با انتخاب یک شارژر مناسب عملاً از خرابی باتری یو پی اس و دستگاه شما جلوگیری می شود. به شما توصیه می کنیم از یو پی اس ای استفاده کنید که شارژ آن ها به صورت شناور است. برای این مدل ها عموماً شارژرها برای هر سلول دو ولتی به صورت پیوسته به ولتاژی بین 2.5 تا 23 ولت را شارژ می کند. همچنین این مدل باطری ها تا حد قابل قبولی از سولفاته شدن آن ها جلوگیری می کند. امید است مطالب پیش رو در راستای آشنایی شما با شارژ باتری یو پی اس و شارژر باتری یو پی اس مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و با نحوه شارژ باتری یو پی اس به خوبی آشنا شده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *