سرویس و نگهداری یو پی اس

سرویس و نگهداری یو پی اس سبب می شود تا شما دو بار دست به جیب نشوید. از آنجایی که دنیای مدرن و صنعتی امروز طلب می کند از لوازم الکترونیکی پیشرفته ای در راستای ارتقاء سطح کار خود بهره بگیرید. نیاز به مراقبت از آن ها نیز امر مهمی تلقی می شود زیرا وسایل الکترونیکی این روزها نسبت به گذشته قیمت تمام شده بیشتری را به خود اختصاص داده اند.

از همین رو خرید یو پی اس به شما این امکان را می دهد تا با خیال راحت از وسایل با ارزش برقی خود که قیمت زیادی را برای خرید آن پرداخت کرده اید را نگهداری کنید. این امر طلب می کند تا خود یو پی اس از آسیب دیدگی در امان باشد تا بتواند از دستگاه های برقی شما به خوبی مراقبت کند.

از همین رو نیاز است با سرویس و نگهداری یو پی اس بیشتر از هر زمان دیگری آشنا شوید تا در صورت نیاز از خدمات سرویس و نگهداری شرکت آذران الکترونیک الوند استفاده نمایید..

چه پارامترهای عمر مفید یو پی اس را بیشتر می کند؟

قبل از آنکه به سرویس یو پی اس خود بپردازید باید با شرایط نگهداری آن آشنا شوید. این مهم سبب می شود عمر مفید دستگاه بیشتر شود و شرایط محیطی که از آن استفاده می کنید کارایی بهتری را برای شما فراهم سازد:

  • در نظر گرفتن شرایط محیطی
  • مد نظر قرار دادن دمای اتاق متناسب با درجه حرارت دستگاه
  • در معرض نور مستقیم خورشید قرار داده نشود
  • در جای مرطوب نباشد زیرا به باتری آن آسیب وارد می شود
  • در انبار نگهداری نشود زیرا عمر مفید آن را کاهش می دهد
  • به برند خریداری شده در زمان خرید توجه شود
  • قطعات و لوازم جانبی استفاده شده با کیفیت انتخاب شود تا عمر مفید دستگاه بیشتر شود
  • سرویس دهی به دستگاه زیر نظر متخصصین دنبال شود
  • نگهداری از دستگاه متناسب با برنامه مشخصی که برای آن تعین شده بهتر است دنبال شود

اگر شرایط استفاده از یو پی اس را به درستی مد نظر قرار دهید دستگاه مصرفی شما چیزی در حدود بیست سال برای شما ماندگاری خواهد داشت. بی آنکه نیاز به تعمیر UPS  و تعویض قطعات داشته باشید.

سرویس و نگهداری یو پی اس

نگهداری یو پی اس زیر نظر متخصصین

از آنجایی که یو پی اس بسیار حساس است و باتری و برد آن بدون آسیب دیدگی باید مورد استفاده قرار بگیرد. نیاز است در صورت نیاز به سرویس کردن دستگاه از متخصصین این امر کمک گرفته شود. از آنجایی که افراد غیر حرفه ای ممکن است با ضربه زدن به دستگاه سبب خراب شدن قطعات داخلی آن شوند و یا به خوبی با نقشه خوانی برد یو پی اس آشنایی نداشته باشند و در زمان سرویس به برد هوشمند دستگاه آسیب وارد شود.

به شما توصیه می کنیم زیر نظر متخصصین این امر روند سرویس و نگهداری از دستگاه را دنبال کنید تا به آن آسیب جدی در زمان بازبینی وارد نشود. این امر سبب می شود عمر مفید دستگاه زیاد شود و شما در طی گذر زمان از پرداخت هزینه های گزاف در امان بمانید.

استفاده از دستگاه های پیشرفته برای نمونه برداری و اندازه گیری بی هیچ تغییری در شکل اولیه دستگاه سبب شناسایی مشکلات و رفع آن می شود.

سرویس کردن یو پی اس

  • در نظر گرفتن شرایط محیطی و گرد و غبار موجود در دستگاه
  • کثیف شدن فن ها به دلیل آلاینده های محیطی
  • از کار افتادن سیستم خنک کننده دستگاه و داغ شدن سایر قطعات
  • خراب شدن بوردهای یو پی اس به دلیل آسیب دیدگی سایز قطعات
  • کم شدن قدرت برد و کار کردن دستگاه با فشار و توان بیشتر از حد انتظار
  • بررسی درجه حرارت تمامی نقاط دستگاه با استفاده از دماسنج های لیزری
  • چک کردن کلیه اتصالات ورودی و خروجی مرتبط با دستگاه
  • بازرسی تمامی قطعات و نظافت آن ها در صورت لزوم

نکاتی که برای سرویس و نگهداری یو پی اس باید به آن توجه شود

در کنار سرویس دهی به موقع باید نکاتی را در راستای نگهداری دستگاه مد نظر قرار دهید.

رعایت کردن ایمنی
این را به یاد داشته باشید که زمانی که از وسایل الکترونیکی متصل به برق استفاده می کنید ایمنی شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از همین رو باید پارامترهای که در دستور العمل نگهداری دستگاه به منظور تضمین ایمنی آن وجود دارد به دقت بررسی شود. اگر پیرامون این مهم دستورالعمل استانداردی در بسته بندی دستگاه ذکر نشده است حتما با متخصصین این امر مشورت کنید و اطلاعات لازم را جویا شوید.

چک کردن به موقع دستگاه
شما باید تایم های مشخصی را برای سرویس کردن دستگاه مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال بسته به کاربرد دستگاه به صورت شش ماه و یکساله این پارامتر مهم را در نظر بگیرید. بهتر است این سرویس دهی را در دفترچه یادداشت خود ثبت کنید تا دیر شدن فرآیند سرویس دهی حتی به دلیل وجود گرد و غبار در دستگاه خرابی آن را به همراه نداشته باشد و هزینه گزافی را به شما به جهت خرید مجدد یو پی اس متحمل نکند.

سوابق سرویس دهی را حفظ کنید
اگر قرار است هر شش ماه یک بار دستگاه خود را سرویس کنید هر بار که سرویس دهی انجام می شود کارهای انجام شده را یاداشت کنید. به عنوان مثال اگر گرد گیری تنها برای دستگاه دنبال شده است یا اینکه نیاز به شارژ جدید داشتید یا اگر قطعه ای از دستگاه تعویض شد یادداشت کنید. این امر چک لیستی از هزینه ها را برای شما با هزینه اندک فراهم می کند که از خرابی میلیونی دستگاه شما جلوگیری می کند.

بازرسی های منظم را دنبال کنید
به شما توصیه می کنیم پیش از مراجعه به مراکز سرویس دهی خود برای نگه داشتن دستگاه اقدامات موثر را انجام دهید. به عنوان مثال با فاصله مناسب دستگاه را از دیوار قرار دهید تا رفت و آمد هوا سبب گرم شدن دستگاه نشود. یا اینکه از شارژر های مناسب استفاده کنید تا جریان انرژی نامتعادل سبب آسیب دیدگی دستگاه شما نشود. باتری را چک کنید که مبادا شکسته و ضرب دیده باشد. اگر احساس کردید یکی از قطعات سبب ایجاد مشکل برای دستگاه شما شده است حتما آن را با متخصصین این امر به منظور عمر مفید بیشتر دستگاه در میان بگذارید.

سرویس و نگهداری یو پی اس

اهمیت سرویس و نگهداری UPS برای مراکز حساس

نگهداری وسرویس مرتب و زماندار یو پی اس عمر و ماندگاری یو پی اس شما را تضمین می کند. این موضوع در مراکز حساس بیشتر مشاهده می شود. این مراکز شامل بیمارستا ها، کارخانه های صنعتی و تولیدی، تجهیزات مهم اداری، بانک ها، مراکز نگهداری داده ها (سرورها) و… هستند.
برای هر کدام از این بخش های ذکر شده نیاز به یک برنامه مدام برای سرویس و نگهداری UPS است. برخی نیاز به دوره های کوتاه مدت و برخی به دوره های بلند مدت نیاز دارند.

قرارداد سرویس و نگهداری یو پی اس UPS

با خیال راحت قرارداد ببندید

برای آسودگی بیشتر مشتریان گرامی برای سرویس و نگهداری یو پی اس شما قراردادی به صورت مدت دار تهیه و تنظیم می گردد. این قرارداد بر اساس نوع استفاده شما از یو پی اس و نیاز و درخواست شما مشتری گرامی است.
میزان دوره های مشخص شده در قرارداد سرویس یو پی اس متنوع است که بر اساس پلن زمان بندی خود می توانید هر یک از دوره های مورد نظر را انتخاب کنید.

سرویس یو پی اس

 

از خدمات قابل ارائه در قرارداد شرکت آذران الکترونیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گردآوری یک صورتجلسه بعد از مراحل سرویس با تاییدیه از مشتری
  • ارائه یک صورت وضعیت کتبی از عملکرد کلی دستگاه یو پی اس
  • برسی قسمت ها و بلوک های مختلف یو پی اس منجمله (بلوک شارژر /بلوک مربوط به اینورتر / بلوک PFC/بلوک بوستر /تغذیه/باتریها )و همچنین مشاوره رایگان در مورد شرایط نگهداری یو پی اس در محیط های گوناگون
  • ارائه یو پی اس جایگزین در اختیار شما تا رفع مشکل کامل در صورت نیاز
  • بررسی مقدار ورودی و خروجی یو پی اس براساس استاندارد IEC-62040
  • چک کردن حرارت کلیه نقاط UPS و باتری‌ها
  • بررسی اتصالات ورودی و خروجی دستگاه
  • بررسی کلیه فن‌ها و نظافت آن به درخواست مشتری

بسته به تجهیزات متصل شما به یو پی اس برنامه سرویس یو پی اس تغییر می کند. بعضی موارد نیاز به بررسی سالانه و برخی دیگر به صورت ماهیانه یا سه ماهه بررسی می شوند.

واحد تخصصی تعمیر و نگهداری آذران الکترونیک:

واحد سرویس و نگهداری شرکت فنی مهندسی آذران یو پی اس از سرویسکاران آموزش دیده و مجرب تشکیل شده است که با تمام تجهیزات در تهران و شهرستانهای حومه، آماده ارائه خدمات سرویس و نگهداری یو پی اس در اسرع وقت بوده و رفع هر گونه خرابی و اجرای نگهداری پیشگیرانه در جهت افزایش عمر و کارایی دستگاه را بر عهده می گیرند. این مجموعه با دارا بودن انبار قطعات مورد نیاز شما قابلیت ارائه خدمات سرویس و تعمیر یو پی اس را دارا میباشد.

چرا برنامه سرویس و نگهداری یو پی اس مهم است؟

اولین گزینه ای که به نظر می رسد: سرویس و نگهداری یو پی اس ups  از لحاظ اقتصادی قابل توجیه است. از آنجا که  اگر قطعه ای در یوپی اس در شرف خرابی یا آستانه فرسودگی قرار بگیرند در صورتیکه به موقع متخصص یو پی اس به تعمیر یو پی اس نپردازد احتمالا باعث اختلال در عملکرد قطعات دیگر نیز می گردد، و یا ممکن است خرابی غیر قابل پیش بینی آنها صدمات جبران ناپذیری به کل سیستم و دستگاه های متصل وارد نماید.

حتی وقوع خطرات جانی در بدترین حالت ممکن است. فرض کنید قطعه ای از یو پی اس در یک کارخانه ی بزرگ یا بانک یا حتی بیمارستان خراب شده و باعث از کارافتادن یو پی اس گردد. از کار افتادن ناگهانی یو پی اس باعث قطعی منبع تغذیه در زمان برق رفتگی و خاموش شدن دستگاه ها می گردد. حال میتوانید تصور کنید که چه خسارات جبران ناپذیری را برای مجموعه به دنبال خواهد داشت.

در پی موضوعات بیان شده، سرویس و نگهداری یو پی اس از لحاظ توجیه پذیری اقتصادی و از لحاظ ایمنی و منطقی یک یو پی اس صرف نظر از نوع و شرکت سازنده باید طی دوره های مرتب و حداقل توسط شرکتهای معتبر، تحت بازرسی منظم قرار گیرد.

سرویس و نگهداری یو پی اس

کلام آخر پیرامون سرویس و نگهداری یو پی اس

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید یو پی اس مزیت های فراوانی را برای دستگاه های برقی شما به همراه دارند. در قدم اول می توانیم به عمر مفید بیشتر آن ها اشاره داشته باشیم و در گام بعدی به عدم ایجاد وقفه در کارهای شما می توانیم گوشه چشمی بیندازیم. از همین رو وجود یو پی اس کاربردی و کارآمد برای افرادی که کارهای آن ها با سیستم های برقی دنبال می شود یک امر مهم تلقی می شود.

در همین راستا نیاز است که به این مهم اشاره داشته باشیم که اگر خود یو پی اس دچار مشکل شود یک جیب و دو خرج می شوید و نیاز است به تعمیر و تعویض قطعات آن نیز بپردازید. در صورتی که اگر یو پی اس را به درستی نگهداری کنید عمر مفید بیست ساله ای را برای شما فراهم می کند.

در نظر گرفتن شرایط محیطی دستگاه و بهره گیری از آن بر اساس توان مصرفی از پارامترهای است که در زمان نگهداری آن باید مورد توجه قرار بگیرید. در پرسه سرویس دهی نیز باید به این مهم توجه شود که دستگاه از همه لحاظ باید چک شود و در صورت وجود گرد و خاک نظافت شود و ده ها امر دیگر که به لطف متخصصین این امر بر روی دستگاه شما بدون اینکه تعویض و تعمیری انجام شود دنبال می شود. امید است مطالب پیش رو در راستای سرویس و نگهداری یو پی اس موردتوجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و از این پس بهتر از هر زمان دیگری از آن مراقبت کنید.

بهتر است بدانید...