یو پی اس ها دستگاه های حساسی هستند که ممکن است مدام کاربر را با مشکلات زیادی مواجه نماید. مشکلات رایج در یوپی اس ها همیشه نیاز به تعمیرکار و صرف هزینه برای تعمیر یو پی اس ندارد. بسیاری از مشکلاتی مثل روشن نشدن یو پی اس، شارژ نشدن یو پی اس، خاموش شدن دستگاه ها هنگام روشن شدن یو پی اس از مشکلاتی است که کابران زیادی برای را نگران کرده و سبب می شود که با ما تماس بگیرند. از مشکلات رایج یو پی اس ها که شما می توانید بدون نیاز به تعمیرکار آن ها را بررسی و رفع نمایید شامل موارد زیر می باشد.

1. چرا زمانی که همه ی اتصالات یوپی اس وصل هستند، سیستم یو پی اس خاموش می شود؟

مشکل: بیش از ظرفیت بار UPS به دستگاه یو پی اس متصل است.
راه حل: نیروی برق تجهیزاتی که به منبع باتری متصل است نباید از ظرفیت یو پی اس فراتر رود. برای اطمینان از این، امتیاز برق  مورد نیاز  را برای هر قطعه محاسبه کنید بار باید برای یو پی اس به درستی انجام شود.

2. سیستم UPS برای مدت زمان استفاده نشده است و در حال حاضر باتری ها شارژ نمی شوند.

مشکل: ذخیره سازی نامناسب دستگاه یو پی اس هنگام استفاده نکردن
راه حل: توصیه می شود زمانی که یک سیستم UPS برای مدت زمان طولانی بدون استفاده رها می شود، باتری ها باید هر سه ماه یکبار شارژ شوند، با وصل کردن یو پی اس به یک خروجی AC به مدت 4 تا 6 ساعت مشکل را برطرف می کند. اگر باتری های UPS برای مدت زمان طولانی بدون شارژ باقی بمانند خیلی زود خراب می شوند
مراحل بعدی: هر سه ماه یکبار شارژ کامل

  دستورالعمل نگهداری یو پی اس-قسمت اول

اگر نیاز به سرویس و نگهداری یو پی اس دارید کلیک کنید

3. هنگامی که سیستم UPS در حالت باتری است، تجهیزات فورا خاموش می شود.

مشکل: سلامت باتری مورد بررسی و سرویس قرار نمی گیرد
راه حل: دلایل مختلفی وجود دارد که چرا UPS نیروی باتری را برای تجهیزات فراهم نمی کند. تست باتری را انجام دهید و بررسی کنید که بار متصل از حداکثر ظرفیت سیستم UPS تجاوز نمی کند و تجهیزات متصل شده به خروجی های باتری متصل شده است. اگر UPS و باتری بیش از دو سال سن داشته باشند، بسته به نوع استفاده، ممکن است عملکرد باتری و ظرفیت در طول زمان بدتر شده و جایگزینی باتری جدید یو پی اس مورد نیاز باشد. خواندن ولتاژ باتری ها می تواند تعیین کند که آیا آنها در محدوده ظرفیت توصیه شده قرار دارند یا خیر.

4. هنگام تغییر حالت باتری، تجهیزات ضروری خاموش می شوند و تجهیزات غیر ضروری باقی می ماند.

مشکل: نصب نادرست تجهیزات
راه حل: اکثر سیستم های یو پی اس دارای 2 دسته از دستگاه ها هستند: دستگاه های محافظت شده با باتری که باعث تامین قدرت پشتیبان باتری می شوند و خروجی هایی که مصرف باتری یو پی اس را افزایش می دهند. در رابطه با این مشکل اتصال مجدد تجهیزاتی که در اولویت هستند و نیاز به قدرت پشتیبان باتری دارد توصیه می شود.
مراحل بعدی:
بررسی کنید که تجهیزات ضروری به منبع باتری متصل شده است.

5. سیستم UPS روشن نمی شود  و قدرت هیچ کاری نمی کند.

مشکل: شارژ ناکافی یا قطع شدن مدار
راه حل: یک سیستم UPS باید به مدت 4-6 ساعت قبل از استفاده شارژ گردد که ناکافی بودن این میزان شارژ می تواند سبب روشن نشدن باتری شود.

  دستگاه برق اضطراری خانگی

مطلب مرتبط:

آموزش عیب یابی یو پی اس
یو پی اس دست دوم
دانلود آموزش تعمیرات یو پی اسPDF
فروش تجهیزات جانبی یو پی اس
دفترچه راهنمای تعمیر یو پی اس

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!