یکی از نکات مهم در نگهداری یوپی اس، تست منظم باطری (باتری) و سیستم برق یوپی اس است. اشتباه اکثر کاربران یو پی اس این است که تنها زمانی تست باطری (باتری) یا تست سیستم برق یوپی اس را انجام می‌دهند که نشانه‌های ضعیف شدن یا خرابی آن‌ها نمایان شود یا مدام باتری باطری خالی کنند.

برای پیشگیری از خرابی سیستم برق و باطری یوپی اس (باتری یوپی اس) بهتر آن است که تست باتری یو پی اس را دو بار در سال انجام داده و خطرات ناشی از خرابی باطری (باتری) و سیستم برق یوپی اس را به حداقل برسانید.

اولین سوال در مواجه با تست باطری یوپی اس برای شما پیش می اید این است که وقتی باطری (باتری) به طور کامل شارژ شد باید چه ولتاژی داشته باشد؟
باطری (باتری) کامل شارژ شده باید مقداری در حدود ۱۲,۶ ولت یا بیشتر داشته باشد. جدول زیر میزان ولتاژ باتری را در حالت های مختلف به شما نشان می دهد.

میزان شارژوزن مخصوصولتاژ
12V6V
100%1.26512.76.3
75%1.22512.46.2
50%1.19012.26.1
25%1.15512.06.0
Discharged1.12011.96.0

اگر نیاز به سرویس و نگهداری یو پی اس دارید کلیک کنید.

تستر باطری (چیزی جالب ...)

روش های متعددی برای تست باتری وجود دارد، اما رایج ترین و دقیق تر اندازه گیری وزن مخصوص و ولتاژ باتری می باشد.

هیدرومتر یک وسیله است که وزن مخصوص مایع را در برابر آب اندازه گیری می کند. وقتی ما از یک هیدرومتر برای آزمایش یک باتری اسیدی سرب استفاده می کنیم، ما در واقع مقدار اسید سولفوریک را در الکترولیت اندازه گیری کرده ایم. بعد از استفاده از باتری برای مدتی، شما ممکن است عد کمتری روی هیدرومتر داشته باشید. این بدان معنی است که ما الکترونهای شیمیایی را در باتری از دست داده ایم.

  یو پی اس کوچک
تستر باطری یو پی اس

برای اندازه گیری ولتاژ باتری  از یک ولت متر (مولتی متر) استفاده می کنند.

تست باتری

نکات مهمی که قبل از تعمیر یو پی اس باید بدانیم

برای و تست باتری ابتدا باید آن به طور کامل شارژ نمایید. پس از شارژ کردن، شارژ سطحی باید برداشته شود و این می تواند به طور خلاصه با روشن کردن چراغ انجام شود، سپس باتری را برای چند ساعت کنار بگذارید. بعد از این، باتری برای هر دو آزمایش آماده است.

روش دیگری برای  تست باطری، تست بار است و ما از تستر بار برای این کار استفاده می کنیم. آمپر در طول یک بار از باتری خارج می شود (موتور شروع یک نمونه از بار است، همان چیزی است که نیاز به برق دارد). تولید کنندگان باتری معمولا محصولات خود را از جمله بار آمپر برای آزمایش تلقی می کنند.

تست باطری یو پی اس

بدون شک اگر شما درمورد وضعیت باتری یو پی اس خود مطمئن نیستید بهترین کار این است که آن را به حرفه ای ها بسپارید و هر چه زودتر برای بهبود وضعیت باتری یو پی اس خود تلاش کنید تا نیاز به تعمیر یو پی اس پیدا نکنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!