نصب یو پی اس

آموزش نصب یو پی اس

آموزش نصب یو پی اس از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بدون وقفه بار مصرفی دستگاه های دیگر را با قطعی برق تأمین می کند. در صورت ایجاد مشکل در زمان نصب دستگاه ممکن است با قطع برق اطلاعات شما از بین برود و یا دستگاه شما بسوزد با مشکل تعویض قطعه روبرو شوید. همچنین روند نصب باتری های یو پی اس باید توسط متخصصین این امر دنبال شود زیرا در غیر این صورت شما شاهد آتش سوزی سیم کشی ها خواهید بود یا خود دستگاه یو پی اس شما با مشکل جدی روبرو می شود. پس پیش از آنکه با مشکلاتی از این دست روبرو شوید به شما توصیه می کنیم آموزش نصب یو پی اس را به خوبی مطالعه کنید. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا فرآیند نصب یو پی اس را با شما عزیزان در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید.

اگر نیاز به سرویس یوپی اس دارید کلیک کنید.

نصب یو پی اس زیر نظر متخصصین

 از آنجایی که نصب یو پی اس از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است به شما توصیه می شود به عنوان مصرف کننده هیچ گاه روند نصب آن را به تنهایی دنبال نکنید. به همین منظور توصیه می شود بعد از خرید یو پی اس از تکنسین های متخصصی که در این راستا مشغول به فعالیت هستند در زمینه نصب یو پی اس یاری بگیرید. بیشتر دستگاه های کم مصرف که توان 3 کیلو ولت ‌آمپر به صورت Plug & Play هستند را بدون نیاز به نصاب می توانید توسط کاربر نهایی نصب کنید؛ اما در خصوص دستگاه‌های با توان بالاتر و همچنین دستگاه‌هایی که دارای باتری خارجی (External) هستند، این‌گونه نیست و باید عملیات نصب و راه‌اندازی، توسط تکنسین آموزش دیده انجام شود. این را به یاد داشته باشید که نصب برقی یو پی اس یا سیستم برق محافظت شده یک کار تخصصی است و حتماً باید توسط تأمین کننده یو پی اس یا یک پیمانکار برق و متخصص انجام شود. این امر نیز باید به تائید رسیده باشد و افراد بدون تخصص نباید روند نصب را دنبال کنند. از سوی دیگر باید نصب UPS باید مطابق با دستورالعمل های نصب محلی و ملی بر اساس دستورالعمل های استانداردی که تهیه شده است دنبال شود.

نصب یو پی اس

نکاتی که پیش از نصب باید بدانید

  • حمل و نقل به درستی انجام شود تا به دستگاه آسیبی وارد نشود.
  • محلی مناسب را برای نصب در نظر بگیرید.
  • فاصله مناسب دستگاه تا دیوار را به درستی محاسبه کنید
  • نوع کابل ها، اتصالات و فیوزه ها از دستگاهی با دستگاه دیگر تفاوت دارد به خوبی به دستور العمل دستگاه خریداری شده باید توجه کنید.
  • بهتر است برای رفع نویزهای احتمالی صوتی و الکتریکی از سیم آرت استفاده شود.
  • بعد از راه اندازی دستگاه آن را مجدد پله پله چک کنید و سپس دستگاه را راه اندازی کنید.
  • توان مصرفی یو پی اس را مطابق با دستگاه مد نظر خود، انتخاب کنید.
  نکات ایمنی کابینت باتری
نصب یو پی اس

برای کسب اطلاعات در مورد استابلایزر کلیک کنید.

روش های صحیح در آموزش نصب یو پی اس

سه پارامتر مهم در هنگام نصب یو پی اس باید مورد توجه قرار داده شود. مد نظر قرار دادن برق شهری به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی، در نظر گرفتن روند نصب باتری ها توسط افراد متخصص و قرار دادن دستگاه در حالت آزمایشی به منظور جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی سه پارامتر مهمی است که پیش از نصب نهایی یو پی اس باید دنبال شود. در ادامه پیرامون هر یک مطالبی را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

عدم اشتراک برق شهری بین ورودی و خروجی یو پی اس

یکی از اصلی ترین خطاهای که در طی فرآیند نصب یو پی اس رخ می دهد مشکل در سیم کشی خارجی است. این امر سبب آسیب رسیدن جدی به خود یو پی اس می شود. از همین رو باید بر اساس استانداردهای مشخص شده هیچ گونه اشتراکی با برق شهری در زمان نصب یو پی اس وجود نداشته باشد در واقع باید ایزوله سازی صورت بگیرید؛ یعنی مصرف کننده برق یو پی اس باید فقط به یو پی اس وصل باشد و از برق شهری استفاده نکند. پس در زمان نصب نیاز است به این امر توجه شود که خروجی و ورودی نباید هیچ گونه اشتراکی با یک دیگر داشته باشند؛ یعنی نول مشترک یا فاز مشترکی نباید وجود داشته باشد.

نصب یو پی اس

نصب باتری های یو پی اس توسط متخصصین

یکی از مهم ترین پارامترهای که سبب انتقال برق می شود باتری های دستگاه یو پی اس هستند. از همین رو باید روند نصب آن توسط متخصصین و تکنسین های ماهر در این راستا دنبال شود؛ زیرا نصب غیر اصولی و اشتباه باتری های یو پی اس در قدم اول به دستگاه شما که هزینه زیادی برای آن انجام داده اید آسیب می زند. خطر برق گرفتگی کاربر یا خرابی باتری ها و یا حتی سوختن دستگاه ها به دلیل بروز آتش سوزی از پارامترهای مهمی است که با نصب غیر اصولی باتری ها ممکن می شود. بنابراین درصورت اشتباه در نصب نیاز به تعمیر باتری یو پی اس خواهید داشت.

  علت خاموش شدن ناگهانی یو پی اس چیست؟

قرار دادن دستگاه در حالت بای پس

بعد از آن که اتصالات به درستی انجام شد و یو پی اس شما از نظر برق ورودی شهری، نصب باتری ها و اتصالات ورودی و خروجی کار خود را به پایان رساند. باید دستگاه شما در حالت بای پس قرار داده شود. در بسیاری از مدل های یو پی اس بعد از تکمیل شدن روند نصب خود دستگاه به حالت یو پی اس قرار می گیرد. بعد از این مصرف کننده ها روی دستگاه به همراه بار مصرفی هر یک نمایش داده می شود. اگر با قرار گرفتن یو پی اس و تست گرفتن شاهد هیچ مشکلی نبودید می توانید دکمه روشن شدن دستگاه یو پی اس را فشار دهید تا روند کار دستگاه شروع شود. این امر به این خاطر به صورت آزمایشی و تستی دنبال می شود که اگر سیم کشی های دستگاه دچار مشکل بود و یا باتری به خوبی نصب نشده بود از آتش سوزی سیم کشی ها و یا حتی آسیب دیدگی یو پی اس جلوگیری شود.

نصب یو پی اس

اگر نیاز به یو پی اس برای کامپیوتر دارید کلیک کنید.

آموزش نصب یو پی اس

  • در ابتدا باید سیستم به منظور نصب به توزیع برق وصل شود.
  • یو پی اس های کوچک و متوسط از کابل های برای ورودی و خروجی به نام کابل های AC بهره برده اند. نام کابل های مرتبط با باتری DC است.
  • روند نصب را به دو صورت می توان انجام داد. روش اول استفاده از یک سنگر کابل درکف است و یا اینکه بر روی تابلو استیل تسهیل کرد.
  • اگر بخواهید از یو پی اس برای محوطه اختصاصی رایانه ها استفاده کنید. یک طبقه برای نصب کابل ها و خنک کننده ها در نظر گرفته می شود و طبقه دیگر در صورت بهره گرفتن از تجهیزات باتری روی پایه های قابل تنظیم فولادی روند نصب دنبال می شود.
  • برای یو پی اس های بزرگ ورودی کابل در قسمت بالا معمولی است. از سوی دیگر برای شعاع خم بزرگتر کابل کشی برق بزرگتری مورد نیاز است. امر دیگری که باید مد نظر قرار داده شود استفاده از سیستم مهار کابل سربار است که برای UPS های بزرگ در نظر گرفته می شود.
  • این را در نظر باید داشته باشید که با نصب الکتریکی می توان با توجه به گسترش مشاغل و اضافه شدن ظرفیت فناوری اطلاعات، بارهای فزاینده ای را پس انداز کرد که این پس انداز مقدار قابل توجهی است.
  • برای یک سیستم UPS موازی مدرن، فرآیند نصب با استفاده از یک راه حل یکپارچه و راه انداز یکپارچه می تواند از چند طریق ساده شود.
  • هنگام اتصال به بار، سیم کشی شعاعی با هر دستگاه دارای قطع کننده مدار خود به جای سیم کشی حلقه، توصیه می شود.
  آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار یو پی اس+عکس
نصب یو پی اس

یک خطای ساده در دستگاه به دلیل ایجاد برق در قسمت وسیع‌تر از شبکه توزیع سبب می شود برق به صورت محلی قطع شود. به همین منظور باید یک سوییچ بای پس خارجی برای سیستم یو پی اس فراهم شود تا یو پی اس بتواند از نظر جسمی و همچنین الکتریکی جدا شده باشد تا از مزاحمت بار در هنگام بروزرسانی یا کار تعمیر یو پی اس جلوگیری شود.

کلام آخر پیرامون آموزش نصب یو پی اس

همان طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید روند نصب یو پی اس ها به دو دسته تقسیم می شود. یو پی اس های کم مصرف که باطری آن ها در داخل دستگاه تعبیه شده است و یو پی اس های پر مصرف که از کابینت های مخصوصی برای روند نصب باتری های آن ها بهره گرفته می شود. روند نصب یو پی اس های خانگی شاید به دست کاربر با مطالعه دقیق دفترچه تدوین شده راهنمای نصب دنبال شود؛ اما این را به یاد داشته باشید که برای نصب یو پی اس های بزرگ باید از متخصصین و تکنسین های متبحر در این راه یاری گرفته شود. استفاده از سیستم یو پی اس در محیط ها و سازمان هایی که نیاز به قدرت برق بدون وقفه دارند یک امر بسیار مهم است و طریقه صحیح نصب یو پی اس کنترل قدرت نیاز به بالاترین استانداردهای انعطاف پذیر مهندسین را می طلبد. امید است مطالب پیش رو در راستای آموزش نصب یو پی اس مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *